Vatten

Hej på er!!

Jag har fått en super idé som jag ska genomföra. Jag ska resa runt på MC genom ett varmt land:D...nu till frågan:

Hur gör jag med vatten?? Har planer på att stanna ute i terrängen kanske 2-3 dar i stöten(om det går) innan jag kanske möter på ett nytt samhälle.

Kan man ta med sig tillräckligt med vatten för sånna strapatser??

Jag är i det absoluta första planeringsstadiet, idén har funnits där, man det va för fyra dar sen jag börja tänka stort på den.

TACK

J
 
varmt land.. som i Italien, Spanien eller Afrika? Förutsättningarna och kraven skiljer sig beroende på vilket varma land vi pratar om..
 
Får hålla med patrik

Omöjligt att besvara frågan utan att vet _vilket_ varmt land... Vattensituationen varierar mycket från plats till plats. Jämför tex Sverige fjällen/låglandet.
 
Jokkum; sa:
Jo sant skiljer sig lite...Jag planerar att åka till Australien.
J


har tyvärr aldrig varit där men vad jag hört så är det absolut av vikt att proviantera vatten för turer i ödemarkerna.. Finns säkert folk här som vet helt säkert..
 
Frågan är också,

Är det ens möjligt att under varma förhållanden (tänk öken) åka runt på MC i ödemarker själv, eller är det bara dumdristigt??? Ska man tänka om lite och köra med en bil kanske??
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.