Varning!!

SMHI har utfärdat en varning i kategori 2 på en tregradig skala för Jämtland under det närmaste dygnet. En tvåa kan enligt SMHI betyda fara för allmänheten med stora materiella skador och stora störningar i viktiga samhällsfunktioner. SMHI varnar för stora mängder snö med risk för drivbildning, på sina håll kan det bli upp till tre decimeter.

Det är då själva f*n att man måste jobba...
 
Jepp, och det kommer hitåt. Inte det riktiga ful(?)vädret, men väl snön. Ska försöka sova ute med lapphunden inatt igen. Imorgon skulle jag ju fiska gädda, attans om det snöar en massa (och inga vinterdäck på!).

Vi får väl se om vi "överlever"...
 
Hmmmmmmmm,

Det verkar vara vissa som faktiskt BOR där det SNÖAR. Då vill jag bara påpeka att man i så fall har mycket små skäl för att beklaga sig. Här nere i Trollträsket (=Trollhättan) lär det nog dröja åtminstone två månader innan man enns kan hoppas på snö.

/ Stefan som får trösta sig genom att plocka tokmycket svamp till helgen.
 
väder sverige

Strykarräven; sa:
Jepp, och det kommer hitåt. Inte det riktiga ful(?)vädret, men väl snön. Ska försöka sova ute med lapphunden inatt igen. Imorgon skulle jag ju fiska gädda, attans om det snöar en massa (och inga vinterdäck på!).

Vi får väl se om vi "överlever"...

Satt ibar överkroppidag i Karlskrona med 20grader bor vi i samma "lilla land "strykarn?????
 
Re: väder sverige

glanne; sa:
Satt ibar överkroppidag i Karlskrona med 20grader bor vi i samma "lilla land "strykarn?????

Samma tanke. Det är ju tshirtväder utomhus, till och med nere i träsket runt finjasjön där jag är och bygger spång. Vintern käns långt borta... Men igår blev det faktiskt meteorologisk höst i Skåne.
 
undvall; sa:
Det verkar vara vissa som faktiskt BOR där det SNÖAR. Då vill jag bara påpeka att man i så fall har mycket små skäl för att beklaga sig. Här nere i Trollträsket (=Trollhättan) lär det nog dröja åtminstone två månader innan man enns kan hoppas på snö.

Här nere i Barbarlandet dröjer det typ ännu längre tills vi får snö. Eller något liknande åtminstone.

Är det en tröst? ;)
 
sachsaren; sa:
undvall; sa:
Det verkar vara vissa som faktiskt BOR där det SNÖAR. Då vill jag bara påpeka att man i så fall har mycket små skäl för att beklaga sig. Här nere i Trollträsket (=Trollhättan) lär det nog dröja åtminstone två månader innan man enns kan hoppas på snö.

Här nere i Barbarlandet dröjer det typ ännu längre tills vi får snö. Eller något liknande åtminstone.

Är det en tröst? ;)

Ledsen att behöva vara den som säger det, men nej.. det är knappast en tröst :)
 
sachsaren; sa:
Här nere i Barbarlandet dröjer det typ ännu längre tills vi får snö. Eller något liknande åtminstone.

Är det en tröst? ;)
Just nu är det inte precis nån tröst att bo här uppe. Eftersom jag inte fått på vinterdäcken än så törs jag inte dra och fiska gädda. Det j*ligaste med detta är förstås att jag istället måste jobba...

Sensmoral 1: Om du har flextid, så bör du icke hava någon luthersk arbetsmoral.

Sensmoral 2: Kör med vinterdäck året om.
 
Strykarräven; sa:
sachsaren; sa:
Här nere i Barbarlandet dröjer det typ ännu längre tills vi får snö. Eller något liknande åtminstone.

Är det en tröst? ;)
Just nu är det inte precis nån tröst att bo här uppe. Eftersom jag inte fått på vinterdäcken än så törs jag inte dra och fiska gädda. Det j*ligaste med detta är förstås att jag istället måste jobba...

Sensmoral 1: Om du har flextid, så bör du icke hava någon luthersk arbetsmoral.

Sensmoral 2: Kör med vinterdäck året om.

Jag har precis tagit mig till jobbet med sommarsulorna på. Det ska snöa hela dagen, jag lär få gå hem för det var på håret att jag tog mig hit... Nåja, får väl ta fram skidorna istället :cool:


[Edit] Ska se om det inte kan komma bilder på all den fina snön till kvällen [Edit]
[Ändrat av öringen 2006-10-20 kl 09:55]
 
Sitter på jobbet och tittar ut genom fönstret på ett tätt och fint snöfall...Helt underbart! I helgen blir det förhoppningsvis en tur ut i skogen.
Snöiga hälsningar
/Daniel
 

Fjälledarens tips: Så packar du lätt och når längre

Ibland får man ut mer av naturupplevelser när man tar ut svängarna. Fjälledaren Oskar berättar hur han hittar en större frihetskänsla utomhus.