Varg

"I´m a soldier in the wolf army".

Fantastiskt.

Fast, jag antar att WAS antagligen är ett projekt av Killinggänget, det är ju humor på riktigt hög nivå stundtals.
Polisanmäla fårägare för att "de använt vanligt fårstängsel" - världsklass!

Detta är fel. Vi skulle aldrig behandlat er så. Vi är vilda, vi förstår inte regler. Vi kan inte läsa skyltar eller förstå era gränser. Vi drivs av tusentals år av evolution. Vad vi gör, finns i våra gener. Vi menar inte att göra något fel mot er. Snälla, sluta och döda våra familjer! Det finns plats i världen för oss alla. Ni måste bara hitta en plats i era hjärtan för oss. Jag är varg.

Joråsatt...
 
Wolf army of sweden - där har du ett gäng trevliga och sakliga lirare. Före detta nynazist i ledningen. Genomgående en seriös och trevlig organisation...

Avd: min pappa är starkare än din.

Håller med om att Wolf army of sweden inte verkar vettigare än vargfakta eller jägarnas riksorganisation. Det är sannolikt förklaringen till varför ingen har hänvisat till WAS i tråden. Vad som är mer anmärkningsvärt är att vissa tycks tro att däremot vargfakta och jägarnas riksorganisation är objektiva källor till fakta.
 
Håller med om att Wolf army of sweden inte verkar vettigare än vargfakta eller jägarnas riksorganisation. Det är sannolikt förklaringen till varför ingen har hänvisat till WAS i tråden. Vad som är mer anmärkningsvärt är att vissa tycks tro att däremot vargfakta och jägarnas riksorganisation är objektiva källor till fakta.

Nja, det håller jag inte med om - källor är de, men ingen har väl hävdat att de skulle vara objektiva?
Ingen av dessa sidor har nog det som utgångspunkt ;)

Däremot så anser jag att avhandlingen ovanför nog kan anses rätt objektiv, saknar dock kommentarer om hur den påvisar att det finns en hel del att önska ifråga om demokrati och tillvägagångssätt vid olika problem rörande varg.


Min undran om det numer skall anses som norm att landsorten skall ha vargar inne i villaområden saknar även den svar. Vad är det nu senaste månaden, fyra fall?
 
Nja, det håller jag inte med om - källor är de, men ingen har väl hävdat att de skulle vara objektiva?
Ingen av dessa sidor har nog det som utgångspunkt ;)

Däremot så anser jag att avhandlingen ovanför nog kan anses rätt objektiv, saknar dock kommentarer om hur den påvisar att det finns en hel del att önska ifråga om demokrati och tillvägagångssätt vid olika problem rörande varg...

Efter att ha läst igenom avhandlingen finner jag att din tolkning av avhandlingen skiljer sig markant från den bild som jag får. Avhandlingen målar upp en mångfasetterad bild som skiljer sig markant från den svartvita du vill förmedla. Att rycka ut enstaka meningar ur sitt sammanhang och extrapolera utifrån dessa för att sedan dra dina egna vinklade slutsatser till stöd för dina förutfattade meningar är inte ett korrekt sätt att tillgodogöra sig en avhandling. Du har till och med lyckats skapa dig en mer polariserad bild än Jägarnas Riksförbund.

Att kräva ett "bemötande" av det som skrivs i avhandlingen tyder på att du inte har läst (eller tillgodogjort dig) avhandlingen i sin helhet. Avhandlingen är inte skriven som ett debattinlägg och argumenterar inte åt ETT håll och väljer inte sida i ditt personliga korståg. Den ger en relativt nyanserad , om än något spretig, bild och levererar inga färdiga lösningar. Inte heller målar den upp förhållandena i svart och vitt.

Att försöka föra en saklig debatt utifrån dina högljudda åsikter och vinklade påståenden är ett slöseri med allas tid när det du egentligen behöver är en kram. :)
 
Däremot så anser jag att avhandlingen ovanför nog kan anses rätt objektiv, saknar dock kommentarer om hur den påvisar att det finns en hel del att önska ifråga om demokrati och tillvägagångssätt vid olika problem rörande varg.


Min undran om det numer skall anses som norm att landsorten skall ha vargar inne i villaområden saknar även den svar. Vad är det nu senaste månaden, fyra fall?
Ja du... Avhandlingen är det nog igen som har orkat eller hunnit läsa ännu. Jag har det inte och det är en av förklaringarna till att undertecknad inte kommenterat den vidare. Den andra förklaringen är det meningslösa i det. Du, som inte heller har läst den, verkar tro att de frågor om demokrati som den tar upp är specifika för vargfrågan. De citat du valt är helt generella, teoretiska diskussioner om hur något kan vara, de säger inget om hur det är i den aktuella frågan. Det är en teoretisk bakgrund. Det är lätt att göra den sortens misstag när man är överspänd och inte orkar läsa och smälta materialet, och för övrigt inte heller är intresserad av något som strider mot de egna förutfattade meningarna. Det är egentligen inte lönt att förklara för dem som inte fattar men jag försöker ändå. Den här sortens "demokratiproblem" förekommer i all myndighetsutövning. Den perfekta, överjordiska millimeterrättvisan hör inte denna världen till.
 
Senast ändrad:
en bättre länk:
http://www.allforhunt.com/en/article/wolf-hunting-season-in-latvia-continues

Den här sidan är jag gör mig inte nöjd, jag skulle aldrig skrivit så här:

http://www.vargfakta.se/nyheter/trafiken-dodar-langt-fler-hundar-an-vargarna/

Vi får fortsätta bearbeta sidan efter helgen...nu blir det jakt!

Du har ingen aning om vem som ligger bakom den sidan, du saknar all form av källkritik. Men så är det lobbyister litar på andra lobbyister. Det är lika illa som t ex Jakt & Jägare som stjäl information från andra utan att redovisa sin källor på ett korrekt sätt.
 
Efter att ha läst igenom avhandlingen finner jag att din tolkning av avhandlingen skiljer sig markant från den bild som jag får. Avhandlingen målar upp en mångfasetterad bild som skiljer sig markant från den svartvita du vill förmedla. Att rycka ut enstaka meningar ur sitt sammanhang och extrapolera utifrån dessa för att sedan dra dina egna vinklade slutsatser till stöd för dina förutfattade meningar är inte ett korrekt sätt att tillgodogöra sig en avhandling. Du har till och med lyckats skapa dig en mer polariserad bild än Jägarnas Riksförbund.

Att kräva ett "bemötande" av det som skrivs i avhandlingen tyder på att du inte har läst (eller tillgodogjort dig) avhandlingen i sin helhet. Avhandlingen är inte skriven som ett debattinlägg och argumenterar inte åt ETT håll och väljer inte sida i ditt personliga korståg. Den ger en relativt nyanserad , om än något spretig, bild och levererar inga färdiga lösningar. Inte heller målar den upp förhållandena i svart och vitt.

Att försöka föra en saklig debatt utifrån dina högljudda åsikter och vinklade påståenden är ett slöseri med allas tid när det du egentligen behöver är en kram. :)

Men jag har ju inte sagt att jag säger en sanning, jag ville att de stycken jag tog fram skulle bemötas.
Och - alla mina "utryckta" delar kommer från sammanfattningar av de olika delarna, sålunda är det inte mina tolkningar utan hennes som du anser felaktiga.

Alltså, problemet som avhandlingen visar är att handläggare skapar egna lagar, rutiner och tolkningar. De utser även personal som passar deras egna åsikter.Kan vi enas om att avhandlingen säger detta?

Sen kan det vara så att man fattar BRA beslut, det är inte det intressanta - det intressanta är att de verkar vara en autonom grupp människor med ett statligt uppdrag att förvalta. (ett luddigt uppdrag)


Jag anser att det är synnerligen illa att vargfrågan sköts på detta sätt, och det borde verkligen vargförespråkare också göra(?)

Kramar får jag förövrigt i överflöd alla dagar i veckan ;)
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
veni Varg attack Vilda djur 66
Mskautpåtur Björn och varg när man sover i skogen Vilda djur 33
islägg Inplanterad varg? Vilda djur 54
insco Hur ska vi göra för att bevara varg! Vilda djur 407
j_stellan Nästan som vargar Vilda djur 95
consono Vargimport Vilda djur 129
plaskdaja Vi säger nej till frilevande varg i Jämtland & Härjedalen Vilda djur 151
millimeter Varg i Härjedalen? Vilda djur 4
ulltand Är det varg? Vilda djur 11
mipert Filmen "Varg" recenseras i Sydvenskan Vilda djur 27
grodanbolle Regional jakt på Varg och Järv. Vilda djur 15
KLAGER Vad vet stockholmare om varg? Vilda djur 3
KLAGER Jaga varg med spjut Vilda djur 4
Highlander- there can be only one Varg: Debatten går framåt. Vilda djur 59
Jockemeister Varg påkörd i dalsland Vilda djur 0
grodanbolle Finskrysk varg invandrad Vilda djur 0
yakman Varg! Vilda djur 12
Raskesven Statusrapport om varg Vilda djur 14
grodanbolle Var det en varg jag hörde? Vilda djur 7
grodanbolle Norges snällaste varg skjuten av jägare. Vilda djur 1
KLAGER Varg safari Vilda djur 0
100826 Varg i Skåne! Vilda djur 4
zzeezz Varg i Sthlm Vilda djur 5
Tiveden Varg. Vilda djur 0
Nosferatu Varg eller hund? Vilda djur 20
Kråkan Såg vi en varg?!?! Vilda djur 7
Usse Norge + Varg Igen!!! Vilda djur 1
KLAGER Varg i Stockholm. Vilda djur 9
Usse Varg!! Vilda djur 45
mattan Varg Vilda djur 2

Liknande trådar


Fjälledarens tips: Så packar du lätt och når längre

Ibland får man ut mer av naturupplevelser när man tar ut svängarna. Fjälledaren Oskar berättar hur han hittar en större frihetskänsla utomhus.