Var kan jag köpa min polska sovsäck?

Dags att köpa ny sovsäck. Jag har sedan tidigare en Golite quilt som jag gillar. Men den är nu ganska utsliten och den säljs inte längre.

Jag vet att jag tidigare har sett ett polskt företag som säljer liknande och att man kan beställa efter sina egna önskemål med längd, temperatur osv.

Tror det finns något amerikanskt företag också.

Men jag hittar inget nu trots ihärdigt googlande. Kan någon hjälpa mig?
 
Cumulus!!

http://sleepingbags-cumulus.eu/index.php?mnu=144

ja har köpt två säckar av dom, och har totalt beställt omkring 40 st av dom!!
studerar till vildmarksguide och vi samtliga kör med deras säckar.. kvalitet till ett fantastiskt pris!!
ok dunet är knappast etiskt men säg nåt som e de??

iallafall, för att vi beställer ofta så har ja lyckats få en deal me dom, 20% på alla säckar om vi beställer mer än 1 itaget, 10% annars.

den dealen kan man förmodliga tigga efter om man beställer 3-4st på en gång.

servicen vi får av dom e fantastisk! vi gjorde en stressbeställning och fick dom att skicka 5 säckar två dagar efter beställning, normal skickas dom efter runt två veckor.

joo massa reklam nu, men tycker dom förtjänar ett gott rykte!!
 
Måttbeställda?

Tack för svaren.

Visst finns det något företag där man kan måttbeställa och välja hur hur mycket dun det ska vara i också?
 
Köpa eget dun och fylla på?

Har kollat lite men det är inte riktigt vad jag söker i dom där länkarna. Vet att jag sett ett annat företag någon gång också. Dom sålde mycket quiltar och hade så att man kan specialbeställa hur mycket fyllning etc. man vill ha.

Ett annat alternativ jag har funderat på är att köpa dun på lösvikt och lämna in till en skräddare för att få lite påfyllnad. Har någon erfarenhet av detta. Det blir ju iaf billigare än att köpa en ny.

Jag har hittat den här sidan http://www.extremtextil.de/catalog/Insulation:::53.html?XTCsid=b7e8f85aa9ee1f33f2f48a374524b153 där man kan köpa. Men någon kanske har något bättre tips?
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.