Vapenskåp

Re: SkŒp och sŠker fšrvaring

johankse; sa:
Stora skŒp Šr billiga begagnade (t o m gratis)

Gratis är alltid gott, några tips? Det jag har hittat på blocket har inte direkt varit gratis, eller 1000 km från hemorten. Finns det någonsin överskottsutförsäljningar av (godkända) vapenskåp?

/Micke
 
Men varför strula till det?
Ett nytt skåp av bra kvalitet och storlek levererat till dörren får du för ca 5000kr. Slå ut den kostnaden på skåpets livslängd så är det ju i princip gratis. Dina barnbarn lär ju kunna använda det fortfarande om 100år.
 
Bära/köpa vapenskåp

På mitt skåp kan jag:
* haka av dörren å bära den för sig
* bära blytyngderna som gör att skåpet blir lagligt för sig

Har en gammal mauser 6,5 med rödpunktsikte å en hagelbock kal 12 i skåpet men inga jaktmarker längre.

Nån som vill köpa skåp å vapen ;-)
???
 
Halva vikten

Om man tar bort dörren på skåpet,så har man bara halva vikten att bära på.(dörren väger ca halva vikten av skåpet)
 
_Erik_; sa:
Men varför strula till det?
Ett nytt skåp av bra kvalitet och storlek levererat till dörren får du för ca 5000kr. Slå ut den kostnaden på skåpets livslängd så är det ju i princip gratis. Dina barnbarn lär ju kunna använda det fortfarande om 100år.

Strula??
Jag köpte en skåp som kostat minst 20 000:- nytt, fick då plats och säkerhet som man inte få för 5 000:- Jag betalade alltså 2 500:-

Sedan betalade jag knappt 200:- för omkodade nycklar från tillverkaren.

Jag hämtade skåpet själv, fick då lastat med truck. Och så mycket kan jag säga, att det besvärliga som bestod i att bära skåpet inne i mitt eget hus, det hade nog inte ingått i priset med mindre än att jag isjälva verket hade betalat ganska bra för det... Ett 150-kilosskåp kör man ju lätt på pirra, men det här väger 355 kg vilket är i linje med mina önskemål.

Jag strulade kanske, men fick så att säga 15-20 000 för besväret.

Det är ju förstås alltid olika hur man värderar sin tid. Sedan ska man förstås ha lite tur när man kollar på t ex blocket; men jag minns att jag hade relativt många alternativ att välja på i mitt närområde.

Självklart kan man roa sig med att slå ut kostnaden på 100 år men vad är vitsen med det? Allt man slår ut på 100 år framstår ju som billigt, men är man intresserad av den effekten kanske man ska tänka efter vad skåpet kostar per timme om man behåller det i 100 år. Då får man ju ett belopp som antagligen kan motivera somliga att "investera" i ett skåp för rätt otroliga belopp.

Ett skåp för 25 000 kostar då t ex knappt 3 öre i timmen, och vad kommer 3 öre att vara värt om hundra år!! Ingenting i princip...
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Pelle22 Vapenskåp Jakt 11
Forslund007 Litet vapenskåp Jakt 7

Liknande trådar


Fjälledarens tips: Så packar du lätt och når längre

Ibland får man ut mer av naturupplevelser när man tar ut svängarna. Fjälledaren Oskar berättar hur han hittar en större frihetskänsla utomhus.