Vandringskompisar i/runt Göteborg

Eller så övernattar vi, jag är öppen för förslag. Det finns ju vindskydd och grejer längs vägen. Jag är upptagen på lördag dag, men man skulle ju kunna starta på lördag em/kväll och gå en bit och sen stanna vid första vindskyddet.

Det kanske skulle vara bättre vid närmare eftertanke. Så behöver ingen vara orolig för att inte klara det/hänga med. Är själv grön i vandringssammanhang, så jag, om någon, vet hur det känns. Det viktigaste är ju att man har kul!
 
Hallå.

Finns det plats för en till kanske? Har inte varit ute å vandrat på länge (lumpen för två år sedan) så en en-och en halvdagars tur verkar vara en bra start. Nästa helg bör inte vara några problem men vi kan väl hålla kontakt och höras av senare i veckan.

Mvh Robin
 
Aj då,
jag kan inte längre till helgen, ska åka bort.
Med det verkar bli en del folk, kul.
Hoppas på en liknande träff en annan helg, och kanske en aningen kortare tur.

Ha det fint
/ch
 
Vilka känner för att starta lördag eftermiddag med övernattning? (finns ett vindskydd lite mindre än halvvägs tror jag)

Vilka känner för att gå hela sträckan på söndag?
 
Kom på att Vildmarksleden är ganska lätt, platt (nästan) hela tiden. Stigarna är nötta och är det torrt får man nog lätt upp farten.

Kör vi med övernattning så är det nog en alldeles utmärkt tur för nybörjaren utan att kännas för lätt. Börjar man från Hindås så får man dessutom utsikten från Getryggen på slutet vilket är roligare än tvärtom. Gick den med 30kg på ryggen när det var 25-26 grader och stekande sol - då kändes det extremt härligt att stå där uppe och se att det inte var mycket kvar :)

Mvh
Michel
 
Ok, då röstar jag för att starta lördag em och övernatta halvvägs. Visserligen blir det lite mer att bära på, men det är kanske bättre ändå, med tanke på att några av oss inte är så vana.

/Jenny
 
Jag röstar för start på lördag eftermiddag, så behöver man inte komma hem så sent på söndagen. Det kan va skönt att ta det lite lungt, har ju inte varit ute å velat i skogen på ett tag. Man kanske ska se hur varmt de blir då, ja menar så att man inte fryser näsan av sig när man ska sova. Annars får man väl starta riktigt tidigt på söndag, så får man väl gå tillbaka om man gått halva vägen ;)
 
Att starta på lördag låter jättebra.
Hur hade ni tänkt de med mat? Ska varje man/kvinna ta med sig sitt eller ska man dela. Tänkte främst på frukost på söndag morgon.

/Robin
 
Tror det blir enklast om var och en tar med sig sin egen mat.

Ska vi säga lördag em då? Jag bor i krokarna runt Hindås, så jag behöver inte anpassa mig till bussen. För det är nog enklast att åka kommunalt om man kommer från Gbg, så slipper man hämta bilen sen. Så ni som ev. ska åka buss till Hindås kan väl kolla vad som går på lördag em och när den är framme, så kan vi anpassa starten till det.

Själva leden utgår från Hindåsgården och jag tror att det finns en busshållplats alldeles utanför. Sen finns det en rätt stor parkering inne på själva Hindåsgården där vi skulle kunna träffas. Jag kommer att ställa min bil där.
 
Buss RÖD med byte i Landvetter Centrum till buss 611 är det som går oftast (en gång i timmen). Då hamnar man på Hindås Station där jag alltid startat ifrån. Hur långt är det till Hindåsgården därifrån?

Från Västtrafik.se, t.ex...

1. Tag Buss RÖD från Nils Ericson Terminalen mot Tahult via Landvetter c
Den går från Nils Ericson Terminalen 13:25 och kommer till Landvetter centrum cirka 13:55.
2. Vid Landvetter centrum byter du till Buss 611, Läge E mot Rävlanda. Den går från Landvetter centrum 14:00 . Du är framme vid Hindås station cirka 14:18.

Eget käk blir ju enklast. En sovsäck med komforttemp på +5/+10-grader och liggunderlag tror jag funkar utmärkt, tjejer bör ta något varmare (kanske komforttemp 0 grader t.o.m) pga att kvinnor inte alstrar lika mycket värme (dock överlever ju kvinnor nedkylning längre än män pga mer fettvävnad bl.a). Bättre med varmare sovsäck än tvärtom - svettas man kan man ju alltid öppna den. Regnkläder/skalplagg bör också åka med även ifall prognosen är strålande sol. Jag kan ta med en presenning ifall alla inte får plats i vindskyddet.

/Michel
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Par4647 Hitta vandringskompisar Vandringsleder 1
John_north Vandring med 2 åring med övernattning runt Sthlm Vandringsleder 0
gwb Fårö runt för en nybörjare - Hur gå tillväga? Vandringsleder 2
Söderhultarn Omberg runt - Östgötaleden Vandringsleder 3
Docols Gränslandet runt - extended version Vandringsleder 4
bossebengtsson Grövelsjön: Långfjället runt Vandringsleder 12
starmac Tältplats runt Södertälje (Sörmlandsleden) Vandringsleder 11
bigbadwolfen Vandring 2nätter runt stockholm Vandringsleder 5
cykeltjejen Ivösjön runt Vandringsleder 1
Dejvan Barnvänliga dagsturer runt göteborg? Vandringsleder 4
camoscio Rängen runt och Östgötaleden Vandringsleder 5
peter93 vandring runt Stockholm (avlägsen vandring) Vandringsleder 2
KaptenKeps Gotland Runt Vandringsleder 4
Locustreign Öland runt, vilka skor/kängor? Vandringsleder 4
Vanish Vandring runt berg-miljö i slutet av maj? Vandringsleder 10
Marwil96 Billingen Runt kvalité? Vandringsleder 0
Dania Vandring med militären runt Uppland Vandringsleder 8
Kentmorgan Vandringssällskap runt Jönköping! Vandringsleder 2
MrCellophane Helgvandring runt Göteborg (med kollektivtrafik) Vandringsleder 9
Seasick Vandring runt Immeln Vandringsleder 10
utesälen 1,5-dagarsvandring runt Göteborg Vandringsleder 4
KarlRoland Vandring runt Sjön Raslången Vandringsleder 6
fuentes Bra ställen runt Kiruna? Vandringsleder 3
solsol Vandra runt Vättern i sommar. Vandringsleder 3
HannaD Vandringsled runt Gävle? Vandringsleder 4
fjllrv Året runt i Skåne! Vandringsleder 41
Yesaja Vandringsled för löpning runt Motala Vandringsleder 0
virror Bra skogar runt Göteborg? Vandringsleder 16
victor_dalarna Tips sökes på platser i eller runt Falun för tältande Vandringsleder 3
mts0n Högsta topparna/kuperad skog runt Gävletrakten (radie på ca 10 mil) Vandringsleder 2
shadowfire 3-4 dagar runt Helags/Gåsen Vandringsleder 12
Mathias PHS Dagstur runt Sollentuna? Vandringsleder 10
Metzger Såken runt. Vandringsleder 0
jesperk Vildmarken runt Närssjön - så blev det. Vandringsleder 3
jesperk Närsjön runt? Vandringsleder 4
Anders_sthlm Öland runt. Vandringsleder 3
kaskas Vättern runt Vandringsleder 2
Karpaterna.se Vandringsleder runt Brösarp Vandringsleder 5
b_luthman tälta runt uppsala Vandringsleder 2
glanne Ammarfjället runt? Vandringsleder 0
plax Sörmlandsleden runt. Vandringsleder 18
Läraren Dagsturer runt Karlstad? Vandringsleder 22
fredric_verklig.se Sköna vandringsleder runt Göteborg, rekommendationer?? Vandringsleder 15
Roneo dagsvandring runt stockholm Vandringsleder 3
andrevs Anten runt på 38 timmar Vandringsleder 2
magda136 Sylarna runt, startpunkt?! Vandringsleder 4
anneortegren Helgvandring runt Stockholm? Vandringsleder 9
Vindskydd Vindskydd för övernattning med grillplats i Göteborg med omnejd Vandringsleder 2
omni96 Stockholm -> Höör -> Göteborg -> Stockholm leder Vandringsleder 4
Diabild4ever 3 dagars tur mittemellan Göteborg och Stockholm Vandringsleder 3

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.