Väska med olika fack?

Nu vänder jag mig till er erfarenhet igen. Finns det någon väska, vanlig avlång modell, som har två, tre eller möjligen fyra invändiga fack? Jag ska förklara närmare; jag menar inte standardvarianten med ett stort fack i mitten och två små fack med egna dragkedjor på kortsidorna utan jag skulle vilja att det stora facket är uppdelat på fler avdelningar. Då och då går jag till simhallen och det vore praktiskt om jag kunde ha rena kläder i ett fack, schampo och liknande i ett annat och baddräkt, handduk med mera i ett tredje. Som det är nu packar jag min väska med en viss plan men så fort jag börjar ta något från den är kaoset totalt och jag hittar ingenting. Finns en sådan väska?
 
Har aldrig sett, men med lagom breda fack är det en given DIY sak på en knapp timme vid symaskinen.
Själv gillar jag olikfärgade och storleksanpassade DIY påsar. Envar finner sitt system.

go tur
 
Biltema har fyrkantiga ryggsäckar som har ett antal fack jag har en och tycker kvaliteten är OK.


De har även vattentäta väskor typ duffelbag.

Thure
 
Om det är en avlång väska du är ute efter så har jag inget förslag, men
om det är en liten tubformig ryggsäck du är ute efter så har jag ett förslag:
Kronans Uppdragssäck, även kallad Jägarsäcken, är en bra start.

Av den har Snigeldesign och Rekyl gjort en gemensam, uppdaterad, version som jag
misstänker kommer att motsvara dina önskemål rätt bra: Uppdragssäck Arctic Den
fanns i en grågrön nyans också, men den vita är inte så möpig... Inne i säcken, om
du viker ut snölåset finns 4 färgkodade (blå, röd, gul och vit) fack på högkant, ett mot
ryggen, ett mot framsidan samt ett på höger resp vänster sida. Färgkodningen finns
där för att enklare minnas hur säcken har packats / skall packas - för att därigenom
skapa lite ordning och rutin på var prylarna förvaras. Den rymmer totalt ~35 liter...

Den är slutsåld för närvarande men kommer säkert in igen med tiden. Så bra är den!
Annars så kan du säkert jaga reda på en begagnad... Vi är nog många som har den
som extra packsäck på våra ordinarie ryggor - om vi inte redan förut jagat fram en
gammal grön Constrictor-tub från Haglöfs.
/Odd
 
Jag börjar med att hålal med Polar300 och undra om det är en väska (bärs i handen med handtag) eller en ryggsäck (bärs på ryggen med bärremmar)?

Fotografer brukar ha ryggsäckar och/eller väskor med många olika fack för olika fotoprylar. - kolla med någon som säljer fotoväskor/fotoryggsåckar om du vill ha många små fack.

/Patrik
 
Förutom packpåsar som du hittar på ditt eget system för, typ såna här enkla nätfack att ställa ner i botten på väskan du redan har? Kan säkert klippas och sammanfogas till lagom storlek. Eller enkla pack-kuber som är genomsiktliga eller du behöver inte stänga igen dem inne i väskan. Några olika typer att leta på typ eBay, Amazon:
Nätfack
Pack-kub
Lösa innerväskor
Innerväska igen
 
Om du kan tänka dig en ryggsäck med molle? En sådan har från början flera fack. Sen kan du köpa "lösa" fack/ påsar som kan sättas fast med molle-systemet. Det borde kunna fås att fungera.
(Det finns även hos en del andra affärer / web-affärer.)
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.