• Om "Fritt Forum"
    Det här forumet är för diskussioner som ligger helt utanför Utsidans intresseinriktning. Huvudsyftet är att moderatorer skall kunna flytta hit trådar som startats i andra forum, men som har bedömts inte passa in där men ändå har en intressant diskussion igång. Men det är också möjligt att starta nya diskussioner här, så länge de inte bryter mot forumets regler.

    OBS!
    Diskussioner och inlägg i det här forumet visas inte på Utsidans förstasida eller på Vad är nytt-sidan, så är du intresserad av diskussioner som ligger utanför Utsidans inriktning bör du själv bevaka forumet (mha Bevaka-knappen.

Välbetalt skitjobb i Norge

Jag och en polare söker ett jobb i Norge som är väl betalt, och som inte kräver att man kan förstå deras tal som de förövrigt kallar norska.

Jobbet kan vara vad skit som helst, bara det genererar pengar.

Slakta får, spola oljetankers eller rensa fisk.
Bo på en båt eller ö med fem invånare, whatever.

Är det någon som har varit iväg och som har ett bra tips så skulle det vara av stor vikt.
Max 3 månader rör det sig om, med start omgående.

Nåt specifikt tips nu, och skriv inte inlägg av typen: "kolla på gulesiderne.no"

Likaså, inlägg som: "det är inte värt besväret", "det luktar illa.." eller "jag känner en vars fd. brevbärare kände en som..."

Är det någon som har varit iväg och fått klirr i kassan och har kvar numret och vill dela med sig så svara.

MvH
Josef
 
swempa; sa:
Jag och en polare söker ett jobb i Norge som är väl betalt, och som inte kräver att man kan förstå deras tal som de förövrigt kallar norska.

Jobbet kan vara vad skit som helst, bara det genererar pengar.

Med den positiva framtoningen och trevliga uttalanden om våra grannar så kan det ju inte vara några problem att fixa ett jobb, säkert välbetalt också.

Du får ursäkta men jag kan inte låta bli att kommentera dina formuleringar, hur mycket du än icke önskar så...
 
Kollade i din profil och hittade inga artiklar men väl 21 recensioner,
d o c k var det ingen som innehöll något om någon Norgeresa.

Lite tragiskt tycker jag. Borde väl uttryckt mig tydligare.

Vad gäller min attityd till grannarna så anser jag mig använda mig av en ömsesidig välmenande sarkastisk humor.


Tips tack!
/Josef
 
fiskjobb etc

Tror du är lite sent ute för fiskjobb. Om du skall finna något inom den branschen bör du söka dig norrut. Annars är det bra säsong runt lofoten efter nyår.

Mitt heta tips är att jobba som sykepleier. vårdbiträde. 110:- timme.

Generellt tror jag det är lättare att finna jobb norrut i norge, annars så kan jobb inom restaurang generara en hel del övertid vilket är vad som ger pengar.

lycka till.

PS. ålk inte till Ålesund på chans, tre polare drog dit hängde där 2 veckor, bode i tält och sökte job dagligen. Nu är de hemma tvåtusen pankare vilket inte var idén.
 
Vet en tjej som var i nordnorge för några månader sen som skulle tjäna pengar på att jobba i fiskindustrin. Men de fick åka hem igen för det fanns helt enkelt för lite fisk...Hur det ser ut i dagsläget har jag inte den blekaste aning om :)
 

Fjälledarens tips: Så packar du lätt och når längre

Ibland får man ut mer av naturupplevelser när man tar ut svängarna. Fjälledaren Oskar berättar hur han hittar en större frihetskänsla utomhus.