Vad händer med utekartan?

Jag har nyligen börjat paddla lite havskajak och även börjat bli lite mer aktiv i naturen, därför börjar jag precis se över kartor och sjökort. Efter att ha beställt utekartan över västmanland och insett att denna var av den äldre versionen utan sjö-information (Vilket visserligen i detta fall inte direkt gjorde något) försökte jag se vilka kartor som har det nya snittet, även med sjöinformation och om det fanns någon information kring när äldre kartor skulle uppdateras.

Då hittade jag denna information: (bolaget till försäljning)
http://www.nexxt.se/object/662-utem...ml?PHPSESSID=98fbbe3f5d9281f4db2f304b619f8b3f

Det kanske inte är något att oroa sig över, men en del här kanske i alla fall kan vara intresserade av informationen.

/Johan
 
Kanske inget hobbyprojekt längre

Jag var med på ideell basis och tog fram gränserna för BV01-BV04 och BG01-BG04 i ett samarbete mellan Utekartan och Föreningen långfärdsskridsko i Västerås. Den ekonomiska delen av avtalet är jag inte insatt i, men bestod nog av att Föreningen långfärdsskridsko i Västerås förband sig att köpa ett visst antal kartor och fick en viss rabatt på priset med tanke på det ideella arbete jag och några fler medlemmar i långfärdsskridskoföreningen lade ner.

Då var Utekartan ett hobbyprojekt av några (3-4 st?) killar i Linköpings långfärdsskridsko klubb.

Tittar man nu på Utekartans sortiment så kan jag förstå att några få personer inte orkar hålla på med detta vid sidan av sina ordinarie arbeten.

Alternativet till att jobba med företaget på sin fritid är givetvis att anställa någon (på del- eller heltid), såvida man inte redan gjort detta (jag vet ej).

Kanske har man tröttnat, eller kanske vill man få ut lite pengar av allt arbete man lagt ut under årens lopp.

Jag är inte spekulant på företaget (Utekartan eller Utemedia i Linköping AB som verkar vara det juridiska namnet )och jag har inga ekonomiska intressen i företaget och jag har inte träffat någon företrädare för företaget, sedan en av killarna i företaget var inbjuden till att hålla ett föredrag om isläggning på ett av långfärdsskridsko i Västerås årsmöten.

/Per
 
Utekartan

har helt klart bra produkter. Men marknaden är kanske svår att utöka. Finns två andra som trycker på Tyvek i samma områden.

Thure
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.