Vad får det kosta?

Hör nog till kategorin där pris är oviktigt. Är dock väldigt selektiv och köper inte alltid saker från friluftsbutiker. Är nog ganska ekonomisk. Kan jag spara en hundralapp går det att ha den till något annat. Det kan förefalla ologiskt att köpa utrustning för flera hundra tusen och sedan spara på bränsle men för oss som har varit och är ute väldigt mycket kanske det innebär att man kan vara ute en månad till eller kan säga upp sig en månad tidigare. Eller köpa en karbin. En del av mina saker är från 1994. Köper inget nytt om det gamla inte är obrukbart eller går att laga.
 
Man kan fundera på hur många fler fjällturer det blev där! Eller om han slumpade iväg en nästan oanvänd utrustning?
Han kanske är kvar ute än! Eller är faktumet att han köpte en helt ny utrustning underlag för att han inte skulle göra så många fjällresor?

Läste fel på datumet och inser nu att jag väckt en gammal tråd! Ber om ursäkt.
 
För mig får utrustningen kosta så mycket att jag fortfarande har råd att genomföra de resor jag vill.
 
Jag känner att jag är på god väg från skogsmulle till prylnörd.. var ute på längre fjällresor förut 2-3ggr om året fast jag har över 100mil dit... efter husköp och damen skaffat hästar så finns inte möjlighete att vara borta mer än 2-3 dagar på sin höjd då tjejen har svårt att få hjälp med hästarna,,

Efter brist på tid till längre resor så blir det helgturer minst 2ggr i månaden med övernattning och de kostar inte så mkt men har börjat lägga desto mer pengar på utrustning än förut och ser nästan de som ett intresse att leta grejjor och dra ut och prova hur de funkar,behöver inte va dyra grejjor men köper väl rätt ofta grejjor istället för långa dyra resor..
 
Jag tycker egentligen bara priset är ett problem när det blev dyrt för att man köpte en massa mojs då försäljaren i butiken lurade på en att man "måste" ha grejjerna, och att bara hilleberg duger. Enormt bittert när man senare inser sitt misstag, eller helt förlorar intresset för aktiviteten man köpte den svindyra utrsutningen för...

Kort sagt, har man koll på alternativen, men fortfarande känner sig säker på att saken är prisvärd så är det lugnt. Och framförallt om den fortfarande känns prisvärd och bra efter en tids användning
 
Jag känner att jag är på god väg från skogsmulle till prylnörd.. var ute på längre fjällresor förut 2-3ggr om året fast jag har över 100mil dit... efter husköp och damen skaffat hästar så finns inte möjlighete att vara borta mer än 2-3 dagar på sin höjd då tjejen har svårt att få hjälp med hästarna,,

Efter brist på tid till längre resor så blir det helgturer minst 2ggr i månaden med övernattning och de kostar inte så mkt men har börjat lägga desto mer pengar på utrustning än förut och ser nästan de som ett intresse att leta grejjor och dra ut och prova hur de funkar,behöver inte va dyra grejjor men köper väl rätt ofta grejjor istället för långa dyra resor..

Det där känner jag igen som småbarnsfar. Jag har blivit mer och mer prylfixerad ju mindre och kortare utflykter det blir. De där resorna och tjänstledigheten blir ju oftast inte av iallafall. En pryl är ett klent substitut, men det går inte att förneka att den ibland gör den där eftermiddagsutflykten lite mer spännande.
Nåja, nu kan större delen av barnaskaran följa med på kortare turer så jag får mer och mer användning för prylarna.

Sent from my HTC Vision using Tapatalk
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.