Vad är cykeln värd?

Hej,

Jag har en SCOTT Team 2001 landsvägshoj herrmodell stl L som jag funderar på att sälja och tänkte höra om någon har bra koll på vad den skulle kunna vara värd. Generellt är cykeln i mycket bra skick, sadeln behöver bytas...

Komponenter;
Shimano 105 grupp
Mavic Cosmos bakhjul
Ritchey Aero Road framhjul

Tack på förhand!

/Lisa
 

Bilagor

  • landsvägshoj.jpg
    landsvägshoj.jpg
    44.3 KB · Visningar: 862
Halloj Lisa!

Ja du, ingen aning. Cykeln har några år på nacken samt nån grej som måste bytas om man ska använda den.
Fördelen med din hjuling är att det är ett välkänt märke som har en respektabel grupp som sitter på cykeln.
Jag känner inte till om det är nåt speciellt med just din ram eller så. Jag vet att "färgen" även finns på MTB.
Tittar man in i en vettig cykelbutik och har tur man man nog hitta en beg hoj med 5-6 år på nacken med 105 på för 3500-5000. Din cykel är äldre och samt att du säljer den privat så hoppas inte på för mycket.
Jag höftar på att du kan få 2000 spänn +/- 1000 spänn beroende på skick om det nu skulle va till hjälp för dig.

Lycka till med försäljningen. /Andreas
 
Halloj Lisa!

Ja du, ingen aning. Cykeln har några år på nacken samt nån grej som måste bytas om man ska använda den.
Fördelen med din hjuling är att det är ett välkänt märke som har en respektabel grupp som sitter på cykeln.
Jag känner inte till om det är nåt speciellt med just din ram eller så. Jag vet att "färgen" även finns på MTB.
Tittar man in i en vettig cykelbutik och har tur man man nog hitta en beg hoj med 5-6 år på nacken med 105 på för 3500-5000. Din cykel är äldre och samt att du säljer den privat så hoppas inte på för mycket.
Jag höftar på att du kan få 2000 spänn +/- 1000 spänn beroende på skick om det nu skulle va till hjälp för dig.

Lycka till med försäljningen. /Andreas


Beror på också hurdant skick det är på resten. Då hojen är lite "pedigree" så kan du säkert kränga iväg den för 3500-5000pix till rätt person. Gällder dock att då lyfta fram dess "starka" sidor och inte svagheter. Man får som sagt en för dagen unik hoj.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.