Utslag efter skogs-cykling

Orienterarna

Håller helt med att köra med långa ben och långa ärmar. Har själv varit orienterare för länge sen och kommer ihåg hur det kliade om man plöjde genom skogen i kortärmat. Om det är svettigt och varmt, varför inte köra i samma typ av kläder som orienterarna dvs tunn nylon?
 
Var köpa kläder?

Tack för alla svaren!...Är det någon som har några länkar till bra webbutiker som säljer mtb-kläder och som kan erbjuda ett stort utbud?
 
Allergi....

Jag kan inte komma med ett expertutlåtande men.... det låter som om du kanske är allergisk mot något.... låter som träd eller buske eftersom du får på både armar o ben. Eftersom du får utslag så är det nog inte bara pga irritation av gräs o buskar utan då är det nog något du är allergisk mot. Man kan vara allergisk mot tex gran eller tall m.m.... själv skulle jag gå till en vårdcentral och be någon köra ett allergitest... om man lämnar ett blodprov så kan de testa det mesta...
 
Granbarr

Jag jobbar på en Skogsplantskola (enbart tall och gran)utanför Bålsta och där är fenomenet med röda prickar på armar och ben välkända. Titta på barrens spetsar, de är ju för jösse namn som sylvassa nålar. Blåsar man på i 25 blås genom en gran ja då.... blir man röd.
Det brukar ju gå över efter en dag eller så, men det är jävligt irriterande. Så om du har stora problem gör som proffsen kör långaärmat och långbyxor eller härda ut...
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.