Utbildning?

Hej! Jag är en ung kille med ett stort friluftsintresse som på senare tid har börjat fundera på att försöka hitta ett jobb med friluftsutrustning, t ex i någon slags friluftsbutik. Det jag undrar är om det finns någon utbildning speciellt inriktad mot friluftsutrustning, eller om det bara är säljarutbildning med ett gediget friluftsintresse.
 
Jag skulle tro det senare. Detaljhandel brukar det inte behövas nån särskild utbildning för - intresse och personlighet är det viktiga. Sen kan det alltid gå att få lite utbildningar (produktspecifika) från leverantörer.

Börja med att visa intresse och försök fixa helg- eller feriejobb. Det brukar vara det lättaste sättet att komma in.
 
Jag skulle säga att geniuint friluftsintresse är viktigare än säljengenskaper. Därför handlar jag inte på Naturkompaniet på Kungsgatan i Stockholm utan hellre på Arcteryx.

Alltså. Skippa det där med utbildning och försök komma in på någon butik direkt istället så kommer garanterat jag att handla av dig.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.