Ut i naturen nästa helg?

Ja, här sitter man igen utan att ha gjort något vettigt en fin dag. Vad skulle man kunna göra nästa helg? Beror ju på vädret men med tanke på att även torsdag är helgdag så skall nog vädret stämma nån dag... Så, någon som känner för att göra något vettigt ute i naturen under en av dagarna nästa helg (Den 1:a, 3:e eller 4:e maj)?
 
Jag har "inga" prylar här i skåne, så jag begränsas till dagsturer med lite grillkorv i väskan. Med det låter ju som en schyst plan du har, du får återkomma om hur det hela gick.. kanske vi möts i skogen, vem vet
 
Ås - åsleden låter kul men har inet möjlighet att vara ute i så många dagar. För min del gäller nog också dagstur under långhelgen som kommer 1-4:e maj.

Vad gälle Ås-åsleden passar det mig bättre att gå från Hörby och österut, men som sagt, övernattning får bli längre fram under året.

Vore kul med en aktivitet på östa sidan av Skåne, under kommande helg. Hoppas det finns några intresserade?
 
Vad finns det för intressant i Ö Skåne då? Jag är inflyttad Malmöbo och har inte så stor koll, så länge jag tar mig ut (saknar bil) så är det intressant, bara jag kommer ur lägenheten och kommer ut lite..