Uppgradering?

Har en Gramin 60CX som fungerar bra för mina behov. Jag använder huvudsakligen Fri pro, men tänker skaffa Bluechart.
Fråga: Köpte min 60CX för ett knappt år sedan. Jag har aldrig uppgraderat någon del av systemet. Finns anledning att göra det? Blir lite skrämd av texten som säger att apparaten kan bli obrukbar om uppgraderingen blir "disrupted". Hur stor är risken?
Tacksam för synpunkter!
 
Ingen aning, har uppdaterat min flera gånger utan problem. Framförallt är det rättningen som gör att den fortsätter fungera efter färd i tunnel, annars om du inte har problem, så kanske du inte behöver updatera den?

If it aint broken, dont fix it...

Se till att du har bra batterier i, så går det oftast bra, men om strömmen går just när den laddar, så kan det gå åt skogen, då får du lämna in den...
 
Jag har installerat varje uppdatering i både mina gps:ers programvara och till mapsource. Under fyra år med etrex vista och ett år med garmin 60csx så har jag aldrig råkat ut för något konstigt med maskinvaran. Däremot hänger sig mapsource när jag installerar senaste kartprograms uppdateringen från garmin.com, men det åtgärdades enkelt genom att avinstallera och sedan lägga tillbaka från skivan jag har.
Så kör på, det enda är att inte strömförsörjningen ska brytas mitt under uppdateringen, men så snabbt som det är avklarat så är risken minimal.

Du har allt att vinna eftersom de har lagt till funktioner, minskat buggar osv. Antar att du har programmet garmin updater, om inte så ladda hem det ifrån garmins hemsida. Obs, du ska ha tillgång till koden för just ditt garmin program.

anders.b.k; sa:
Har en Gramin 60CX som fungerar bra för mina behov. Jag använder huvudsakligen Fri pro, men tänker skaffa Bluechart.
Fråga: Köpte min 60CX för ett knappt år sedan. Jag har aldrig uppgraderat någon del av systemet. Finns anledning att göra det? Blir lite skrämd av texten som säger att apparaten kan bli obrukbar om uppgraderingen blir "disrupted". Hur stor är risken?
Tacksam för synpunkter!
 
anders.b.k; sa:
Har en Gramin 60CX som fungerar bra för mina behov. Jag använder huvudsakligen Fri pro, men tänker skaffa Bluechart.
Fråga: Köpte min 60CX för ett knappt år sedan. Jag har aldrig uppgraderat någon del av systemet. Finns anledning att göra det? Blir lite skrämd av texten som säger att apparaten kan bli obrukbar om uppgraderingen blir "disrupted". Hur stor är risken?
Tacksam för synpunkter!
Jag har alltid uppdaterat mina GPS (Gecko Quest FR305) utan problem. Man kan väl iofs vara lite försiktig och inte uppdatera första veckan som den ligger ute. Uppdateringarna brukar innehålla rättningar och förbättringar (nya funktioner) av mjukvaran.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.