Uppgadering Foretrex 101

Jag har köpt mig en Garmin Foretrex 101 som jag skall ha som "vardags gps" när jag cyklar eller går.

Naturligtvis dök jag in på Garmins hemsida och finner att det finns en uppgradering tillgänglig.
Nu har jag programversion 2.40 och den senaste är 2.70

Någon som vet vad skillnaderna är? är det lönt att uppgradera?

/Martin

http://www.cykelforum.se
 
Changes made from version 2.40 to 2.70:
Changes to support manufacturing.

Changes made from version 2.30 to 2.40:
Improved interface with nRoute software to allow unlocked maps to be shown on the PC.

Changes made from version 2.20 to 2.30:
Fixed problem with displaying a message in certain languages. For example, a 'WEAK GPS SIGNALS' message in Dutch would cause the unit to lock up.

Changes made from version 2.10 to 2.20:
Added REPEAT option under WHEN EXPIRED: in Timer setup. If selected, this feature will automatically restart the timer back to its original value upon expiration. This is useful for rotating starts in sailboat racing.
Fixed problem with MGRS location display being too large for biggest trip computer field.
Fixed problem with route transitions not happening at the set distance.

Changes made from version 2.00 to 2.10:
Updated some language translations.
Added Spanish and Croation languages.
Fixed potential lockup on Hunt/Fish page.
 
Martin O; sa:
Jag har köpt mig en Garmin Foretrex 101 som jag skall ha som "vardags gps" när jag cyklar eller går.

Naturligtvis dök jag in på Garmins hemsida och finner att det finns en uppgradering tillgänglig.
Nu har jag programversion 2.40 och den senaste är 2.70

Någon som vet vad skillnaderna är? är det lönt att uppgradera?
"Changes to support manufacturing" torde bara ha med just tillverkningen att göra och lär nog inte ge dig någonting men det finns en liten, liten möjlighet att man ändå smugit med någon enstaka mindre trimning eller annan småsak.

Men den främsta anledningen till att uppdatera är att du då får den version som Garmin supporterar och de flesta lite mer informerade användare kör. Du slipper då att uppdatera om du vill diskutera en egenhet med någon av dem. Å andra sidan finns det också en mycket vis regel som säger: försök aldrig laga något som fungerar bra...
 
Det är mycket vanligt att de stoppar in småfix, utöver det som de faktiskt beskriver, när de ändå håller på och ändrar i koden. Det kan vara något som rättar till sällsynta fel, sånt som bara händer med vissa språk, eller om man är på någon viss plats med vissa inställningar och liknande.
Sånt skrivs inte alltid ut. Därför är det sällan som det inte är en bra idé att uppdatera.

Anders
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.