• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

"ungdomar" i sthlm

"Ungdomar" i sthlm

Jag är en sport-/ friluftsintresserad "ungdom" i stockholm. Jag tränar regelbundet: cykel, löpning, simning, paddling m.m. (allt vad mina kompisar INTE gör).
Jag har varit uppe i fjällen och vandrat några ggr, och skulle gärna vilja göra det igen- men saknar någon att göra det med. Har även tänkt börja dyka, men kommer aldrig riktigt igång.
Så finns det någon ungdom/ eller mindre gammal människa där ute som har fler interessen än att festa? Kanske du liksom jag söker utmaningar men saknar människor att anta utmaningen med? Eller kanske vill du bara någon ny polare att träna med? Hör av dig!

Ha de bra,
Vanja

Ska för övrigt skaffa mig en ny pannlampa, men vet inte vad jag ska köpa? Den ska användas till multisport och måste alltså vara någorlunda tålig? har inga prisgränser. Har eller vet du någon som skulle passa? Kanske en orienterings- lampa? Eller?
[Ändrat av varja 2007-03-13 kl 18:59]
 
Jag har utlyst flera trådar om samma sak, tyvärr utan resultat. I Stockholm finns bara uppblåsta partymänniskor haha.

Tur man har en polare (som dock skaffat flickvän o hund o lägenhet o... tidsbrist).

Surfa in på http://www.sportdykare.se så hittar du säkert någon dykare :)

// Jocke, dykare, multisportare, vandrare, kajakare
 
kul att jag inte är ensam (började nästan tro det=/).
Tack för tipset om saiten, ska ta tag i mitt dykarintresse.
Hör gärna av dig om du vill ha sällskap på en paddelrunda eller dyl!
/vanja
 
Ja ensam är väl tyvärr inte att ta i.. av 1.500.000 människor så är iaf 300.000 i lämplig ålder. Av dessa är det säkert bara 500 som är aktiva :(

// Jocke
 
Var bor du?
Jag bor i upplands-bro kommun, och här finns inte en själ över 50 som tränar (förutom på gym förstås;))
Tack för tipset om lampa föresten!
 
Jag tränar ofta i nackareservatet. Det ligger sydost om innerstan. Det är även ett internationellt erkännt bra område nära innerstad för tex MTB så det förklarar väl mängden av utövare.

By the way så bor min lillesyrra i upplandsbro (bålsta) och är nästan exakt lika gammal som du. Det borde finnas en del bra ströområden i krokarna mig veterligen.

En del upptar nog sina frilufsintressen när de passerat 20 och börjat trötta på att festa. Så du har väl i alla fall något att se fram emot. :)

jag har en petz tikka men den kanske är för tung?

http://www.addnature.com/

[Ändrat av Snubben 2007-03-13 kl 22:30]
 
Det är inget fel på områderna runt här- tvärt om. Det är bara bristen på folk som är "problemet".
Jag är för övrigt rädd att du har rätt i frågan om festandet.

Fungerar pannlampan att fästa på en hjälm ordentligt? och lyser den upp tillräckligt för att springa/cykla i kuperad terräng under natten(man vill inte gärna sänka farten)?

Tack för dina svar/ vanja
 
Tjenixen!
Det finns val en hel del foreningar som drar ut o dyker i stockholms regionerna? En del vrakdykningar i skargarden runt varmdo omradet.
Dock mojligvis kravs licens for den typ av dykningar. (varkdykar licens)

Sjalvklart finns det folk runt om kring som gillar frilufsliv o traning. Alder spelar ingen roll , har man samma inresse , men klart det kansek ar roligare men en jamnarig person.

Finns det ingen i din egen aldersgrupp som tycker om traning sa far du val ta o soka till aldre personer.

alternativt ar val att ga med foreningar eller besoka gym. Gym brukar ju ha tranings pass i grupp , dar traffar man ofta nagon med liknande intresse.

Jag hade inte manga kompsiar som hall pa me sport nar jag var yngre. Speciellt inte nagon som dyker. Den kompis krets jag har nu fortiden ar dykkompisar runt om ivarlden, for jag beslot for att lammna sverige for att leta upp mer liksinnade manniskor. Blev aven erbjuden att jobba som Dykinstruktor i Perth och sedan fick man mota all varldens manniskor. Har varit nu utomlands mer an ett ar o sitter nu i mexico for att dyka i belize (varldens nast storsta korallrev) Sags vara mycket battre skick an Australiens rev.

Sa ett tips , tycker du om att resa/sport/natur vad de nu kan vara sa rekomenderar jag , lammna sverige for att traffa liksinnade. En lank till vad som jag gor fortillfallet
http://www.backpackingmexico.com/
En resa igenom mexico , Guatemala och Belize som tar drykt 35 dagar. Man reser i grupp med en guide. En grupp pa 12 pers.
Snacka om att traffa liksinnade manniskor.
 
Vrakdykning kräver ej vrakcert. Jag skulle nog våga påstå att det är en rätt kass kurs. Bättre att dyka mycket istället.

För det andra så har jag och Vanja pratat om att starta en klubb/sällskap för likasinnade.

Jag och en polare ska tex ta oss till Norge i 2 veckor i sommar där vi kan tänka oss ta med en person till, allt för att knyta kontakter.

Tanken är att göra roliga saker såväl på sommarn som på vintern.

// Jocke
 
Offtopic:
Klart det behovs varkdykar kurs om man ska in i vraken. Kravs speciell utbildning. Vad har du fatt for dig att det inte behovs utbildning for varkdykning? Det ar likadant nar det galler Grottdykning, lycka till me vrakdykning om din flytkraft ar kass o du schabblar tilldet o tappar traden som ar din "nyckel" ut ur vrak/grottan. Speciellt i svenskt vatten , dar sedementen ar som mest extrem. Virrvalr du till sedementen sa ser du inte ett smack. Tappar du traden ar du KORD.

Dock padi's vrakdykar/grottdyk ar inte den ratta man ska ta.

Ska man in i slutna vrak/grottor sa ar utbildning det som kravs. punkt slut.

topic: klart det jag namnde, for att hitta liksinnade manniskor i ratt alders grupp, ar val lattast att hitta dessa manniskor i foreningar. I den specifika aldersgrupp sa far man val soka sig mer at skolor. Dra igang nagot mer Gymnasie tackande. Kanske dra igang en egen forening tillsmanns med andra skolor for att na ratt aldersgrupp. Eller ar jag ute o svammlar?
[Ändrat av a.harding 2007-03-14 kl 21:55]
 
Ehhh... mitt inlägg sabbades helt och hållet av utsidan...

Försöker få ihop ett nytt som säger samma sak:

Vrakdykarkurs á 4 timmar/4 dyk, weeei, jag blir vrakdykare direkt efter OW-kursen :)

Nej, jag satsar hellre på gedigen erfarenhet där jag stegvis tar mig inåt grottan/vraket med ett antal 100 dyk istället för en kurs á 4 h varav max 2 h i vattnet.

// Jocke
[Ändrat av Joakim Ambrosson 2007-03-14 kl 22:13]
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.