Ullkalsonger?

Jag letar efter ullkalsonger (OBS inte långkalsonger) men den enda tillverkaren jag hittat är Delana. Jag har provköpt ett sådant par men de är ju så fuuuuuuuuula:)

Dessutom är de onödigt varma, jag till Alperna...

Finns det någon annan tillverkare? Ullfrotté gör ju bara långa så vitt jag vet.

Eller finns det något alternativ till ull om syftet med att köpa ull är att man ska kunna vara ute ett par dagar utan att drabbas av luktproblem...?
 
Janus norska www-sidor var inte så kompletta och Icebreaker hittar jag inte alls. Jag finns i Stockholm. känner du till några butiker här som säljer dessa märken?

Tack
 
Norge!

Hej,
Har inte kollat utbudet av korta ullkallingar i Norge, men att döma av det norska utbudet av ullunderkläder i övrigt torde det vara avsevärt mycket enklare att hitta även kortkallingar på andra sidan kölen. Känner du ingen i Norge? Annars borde väl en norsk nätbutik kunna vara värd ett besök...
Anders
 
Icebreaker är ett nytt märke i sverige som tas in av Outside, alla har väl inte fått det ännu kanske. Janus saluförs av CAI. Om du har vägarna förbi Sundsvall kan du kolla in på Wått & Tårrt, där finns båda märkena.

Outside, 0271-121 00
Cai ab, http://www.cai.se, 0370-418 00

/Ingvar
 
Ullfrotte

Ring Triconorbutiken (se företagssidorna) och beställ Ullfrottes långkallingar i andra sortering (ca 220 kr/styck). Klipp av benen i lämplig längd och fålla.

Supersköna boxerkallingar till bra pris!

Mvh,

Johan
 
Checka Icebreaker!

Johan, det kan nog hända att egenhändigt fållade avklippta ullfrottékalsonger inte utseendemässigt vinner de Dalena som redan provats :)!

Använder själv både ullfrotté och icebreaker (lång)kalsonger. Icebreaker är antagligen vad David är ute efter - speciellt deras blusar ser faktist sakliga ut och fungerar super i praktiken. Ullfrottén vinner dock vintertid i värme pga större maskor och mera luft i materialet, men detta är knappast av större betydelse vad gäller kortkalsonger.

Ull är det enda materialet jag hittat som inte stinker och ändå fungerar. Om du trots det vill använda syntet under dagarna, så varför inte byta till en (relativt) ren luktfri stugomgång på kvällarna?

MVH My
 
Glömde lägga in web-linken till icebreaker:
http://www.icebreaker.co.nz

Vet inte vilka modeller ni får tag på i Sverige, men kortkalsongerna i fråga finns åtminstone i sortimentet (och fanns i Utrecht för ngn vecka sen, men det hjälper knappast dej, David).
 
Ullkalsonger.

Hej!

Ett postorderföretag som heter Sommarbacken
säljer kortkalsonger, och andra klädesplagg,
i ull av fabrikat Janus.

Pris: kortkalsonger i ull ca 220 kr.

Sommarbacken
Kolsva (Västmanland?)
tel: 0221-516 79

Hälsningar
/Rickard
 
titta pa http://www.jofama.se - men skönt är vad annat

Jag skriva tva ars sent, om detta problem. Jag hoppas att ullfrotte se denna marknaden och uppta kortkalsonger och t-shirt i sortimet i framtiden. Var so snell och skriva till ullfrotte (Östersund - Hagvägen).
 
Naturkopaniet

Hej ni undrar vem som säljer Icebraker och Janus!

Svaret är Naturkopaniet i Västerås, 021-189980

Här finns i dagsläget janus kortkalsonger men icebrakers går att beställa.

MVH Marcus
 

Fjälledarens tips: Så packar du lätt och når längre

Ibland får man ut mer av naturupplevelser när man tar ut svängarna. Fjälledaren Oskar berättar hur han hittar en större frihetskänsla utomhus.