• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

Typiskt!!!

Re: KAN inte låta bli!

IMO; sa:
Så alltså. Det kanske inte skulle skada i vissa fall om tjejerna fick dominera tjejforumet.

Det är ju ingen som hindrar tjejer från att svara. Antalet svar på en fråga är på intet sätt maximerat, och alla som vill svara gör det.

Så kom igen tjejer, visa att ni kan skriva...
 
Re: KAN inte låta bli!

IMO; sa:
Men om nån kille nån gång provat en sport-bh eller nån bekväm trosa så för all del! Dela med er av erfarenheten! :)

Tack o hej!

Vi ställer annars gärna upp och hjälper er tjejer att prova ut dyliga ting. :)

(Jag kunde inte heller låta bli)

/Hans
 
Re: KAN inte låta bli!

IMO; sa:
Hm..
Det här är komiskt...
Endast 2 tjejer har svarat.
Förstår mycket väl att det kan va svårt att hålla inne en kommentar när man känner att man kan hjälpa till men de flesta inlägg här besvaras av fler män än kvinnor. Oavsett om det gäller tjej-specifika produkter eller ej.

Personligen tycker jag det kvittar. Men om en tjej skriver o undrar om byxor för kurviga tjejer o de första 3 svaren kommer från killar som inte verkar medvetna om problemet så undrar man ju. Ni tipsade säkert om bra byxor men det svämmar över av tips om det på det "vanliga" forumet. Problemet är att hitta nåt som passar just en kurvig tjej...
Konstaterade med glädje att ingen kille lagt sig i inlägget om sport-BH ;-)

Så alltså. Det kanske inte skulle skada i vissa fall om tjejerna fick dominera tjejforumet. Men om nån kille nån gång provat en sport-bh eller nån bekväm trosa så för all del! Dela med er av erfarenheten! :)

Tack o hej!


Så fruar, flickvänner och mödrars kommentarer om sin utrustning kan vi inte vidarebefodra, eller....

Jag är medveten om att den personliga kännedomen kring en produkt står heltklart högre i kurs än den som kommer i andra hand.
Dock vill jag påstå att ju mer fakta jag får kring en fråga ju mer får jag att välja mellan, oavsett kön på de som skriver..

Håller å andra sidan med om att det finns områden där vi (män) har bristande kunskap t.ex. sport bh ( mången kvinnlig expedit har suckat över -"Ungefär så här stor, kupar handen eftersom personen har glömt kolla storleken ;)

Så visst jag håller nästan med ;)
 
Jag undrar bara varför...

Efter att ha skummat igenom inläggen kan jag inte låta bli att fundera över VARFÖR ni killar verkar så desperat angelägna om att vara aktiva i ett tjejforum?
Om jag går till mig själv skulle ett killforum (som jag unnar er som vill ha det av hela mitt hjärta) nog inte verka särskilt intressant alls. "Jaha här är väl tråkigt killsnack" och så går man vidare någon annanstans. Är det så att vi tjejer är ganska vana vid att bli utestängda och därmed inte tycker det är så märkligt? (Jag har faktist trängt mig in i bastun för att hänga med i affärssnacket och dealarna men det kom visst av sig då...) Eller är det så att ni killar prompt ska ha kontroll på vad tjejer gör och tänker och tycker? Att ni inte vågar lämna oss ifred? Eller finns det andra skäl? Är vi intressantare när vi vänder oss till varandra än när vi deltar i andra forum? Nu har ni grabbar chansen att utvecka detta så att man begriper.

Hälsningar

Rebecca
 
Om någon ställer en fråga så är det väl självklart att man svarar om man tycker att man har något att komma med? Oavsett om man är man eller kvinna?

Om det är dålig aktivitet i Tjejforumet så tror jag inte att killar gör någon skada genom att försöka svara på de frågor som ställs.
 
Re: Jag undrar bara varför...

rebeccastenberg; sa:
Efter att ha skummat igenom inläggen kan jag inte låta bli att fundera över VARFÖR ni killar verkar så desperat angelägna om att vara aktiva i ett tjejforum?
Om jag går till mig själv skulle ett killforum (som jag unnar er som vill ha det av hela mitt hjärta) nog inte verka särskilt intressant alls. "Jaha här är väl tråkigt killsnack" och så går man vidare någon annanstans.

Hur menar du nu? Vaddå "desperat angelägna"? Anledningen till att de flesta är här är väl för att diskutera olika ämnen, eller? Om ett ämne intresserar mig, ska jag då avstå för att det finns i en kategori som jag på nåt sätt inte tillhör (Tjejforum, Dykning, Hundsport et c)?

Vad är tjejsnack? Och framförallt: Vad är killsnack?

Se till att bidra till att föra diskussionen istället för vara så negativ!

/Håkan
 
Re: Re: KAN inte låta bli!

[/QUOTE]Så fruar, flickvänner och mödrars kommentarer om sin utrustning kan vi inte vidarebefodra, eller....
[/QUOTE]

Jo visst får ni det! Tror bestämt min kommentar var nåt i stil med att jag inte bryr mig så mycket om det så kallade "Gubbväldet". Däremot skulle jag med mycket större intresse läsa om frun, flickvännen eller modern själv hade skrivit! (Något Bash förstått vitsen med...) Vilket även gör det lite lättare för en vidare diskussion. Så grabbar! Sätt tjejerna vid datorn! Frun bor åtminstone i samma hus så då borde la hon med ha tillgång till datorn...

Sen böjer jag mig villigt inför det faktum att män med "Många mil i bena" dragit på sig mycket kunskap om utrustning. Frågan är då: Var finns motsvarande kvinns? (Förmodligen ute i skogen o testar prylar istället för framför datorn o skriver om dem... :))

Men TACK Bash för att du nästan höll med!

En bikommentar till diskussionen kanske men om jag söker info om icke tjej-specifika prylar eller om annat i allmänhet är de övriga forumen betydligt bättre. Där slipper man tom skriva eftersom alla upptänkliga saker redan tagits upp x antal gånger... Perfekt! Tjej-forumet fyller dock funktionen att det är ett ställer där man kan vända sig specifikt till tjejer med lite mer speciella spörsmål och även läsa om andra tjejers erfarenheter o tips o så.


Inväntar för övrigt med STOR spänning Hutts underklädes-test!! *lol*

Trevlig helg!
 
Vadå negativ -jag undrar???

Jag undrar faktiskt. Utan spaning ingen aning och jag är faktiskt intresserad och förbryllad. Själv skulle jag som sagt inte tycka det var mödan värt att gå in på en uttalad killsajt. Där antar jag ju att det är specifika killfrågor som debatteras och sådana kan jag av naturliga skäl inte ta del i. Är det en fråga om att inse sina egna begränsningar? Eller kom med en annan förklaring i stället för att klanka ner på mina funderingar.

Hälsningar

Rebecca
 
Re: Vadå negativ -jag undrar???

rebeccastenberg; sa:
Själv skulle jag som sagt inte tycka det var mödan värt att gå in på en uttalad killsajt.

Det är ju en viss skillnad. tjejforumet är en del av utsidan, som jag antar är en sajt för alla kön.

När man läser via 'läsa nya' så får man upp alla olika ämnen. Om ämnet verkar intressant så läser och kommenterar man. Oavsett vilket forum det finns i.
 
Re: Re: Vadå negativ -jag undrar???

chralm; sa:
Det är ju en viss skillnad. tjejforumet är en del av utsidan, som jag antar är en sajt för alla kön.

När man läser via 'läsa nya' så får man upp alla olika ämnen. Om ämnet verkar intressant så läser och kommenterar man. Oavsett vilket forum det finns i.

Präcis!

/Håkan
 
Det här är löjligt, folk som kommer till Utsidan , kommer hit för att de har ett intresse av frilftsliv. Får man inte skriva i tjejforumet bara för man är tjej...får jag inte skriva i paddelforumet heller då...för jag paddlar inte.

Vi är alla friluftsmänniskor både kvinnor och män, se bara på tråden "Brudar i fjällen" som är ett av de populäraste inläggen och troligtvis det roligaste. Fram med mer humor här och ta inte allt så himla allvarligt...
 

Fjälledarens tips: Så packar du lätt och når längre

Ibland får man ut mer av naturupplevelser när man tar ut svängarna. Fjälledaren Oskar berättar hur han hittar en större frihetskänsla utomhus.