Tur...

att man är singel...efter att ha läst detta så undrar men ju hur Patric (FJS90/91), Björn (Graip), m.fl ligger till hos frugorna ? ;)

/Anders B
 
Tja...

för min del finns en rätt banal förklaring.

Jag träffade en kvinna för 24 år sedan, som själv både jagar och fiskar, så enkelt va det. ;)

Men det e ju klart att inte e de ju i den omfattningen som en annan idkar dessa sysselsättningar förståss. hmmm

Undrans om du inte får några mail nu Brook, det här lät ju nästan som en kontaktannons.

[Ändrat av Graip 2003-08-07 kl 00:05]
 
Det e inte alltid det enklaste men det gäller att välja en partner som gillar skogen, den saken e klar.. Min bättre hälft börjar fastna på torrfluga mer och mer, men än så länge så rör hon inte bindstädet, någon ordning får det vara!


;)
 
Lycklig

Känner mig ända ganska nöjd att min bättre hälft inte flugfiskar även om hon gillar att följa med ibland.
Vilket krig det hade blivit om hon hade nallat ur min heliga torrflugeask ojojoj... tror att hon e rätt nöjd över att vara fiskeänka ibland,
Hon påstar att jag inte går att bo med om jag inte kommer ut då och då hmmmm?
Ps. kalendern var ju dunder är det någon som har beställt?
 
Fiskefanatiker

Hej,
Kul tråd! Kan inte låta bli att citera ett avsnitt ur Mikael Niemis excellenta bok Populärmusik från Vittula, där han beskriver några olika typer av tornedalska män:

"Ett exempel på tornedalsk kreativitet är fiskefanatikerna. Alla karlar som lever för att drilla och veva och pimpla och pilka, som binder laxflugor hela vintern, som har fickorna fulla av sländor och malar och blinda kräldjur, som fiskar hellre än idkar könsumgänge, som kan fjorton tafsknutar men bara en samlagsställning, som lägger ner tusen kronor för varje kilo lax de fångar i stället för att köpa den för en bråkdel på Konsum, som hellre står i läckande vadarstövlar än firar midsommar med familjen, som fördärvar nattsömnen, knäcker äktenskapet, blir uppsagda från jobbet, struntar i hygienen, intecknar kåken, försummar barnen om de bara får höra att vakringar skymtats vid Jokkfall."

Nån som känner igen sig?


Anders
 
Liknande trådar

Liknande trådar


Fjälledarens tips: Så packar du lätt och når längre

Ibland får man ut mer av naturupplevelser när man tar ut svängarna. Fjälledaren Oskar berättar hur han hittar en större frihetskänsla utomhus.