Triop Samba? Skit eller inte?

Så på northstar att de säljer klätter pjuks för runt femhundringen! Är det någon som har provat dessa? Är det skit eller funkar de? Hur är friktionen?

Jaja fire away
 
Dålig

Av dom som haft Triop OCH även andra skor har jag hört att gummit har dålig friktion. Hoppas att någon har andra erfarenheter, dom är ju så billiga!
 
Rock pillars

Kroppoaventyr http://www.kroppshop.com har skor i samma prisklass och enligt det jag har hört verkar de vara helt okey. Det verkar även som om gummit är bra men det är klart att Sly And The Family Stone har rätt när de sjunger "the higher the price the nicer the nice" åtminstone verkar det gälla friktion på klätterskor.
Allvarligt talat, om priset är av avgörande faktor verkar Rock Pillars var ett bra val, åtminstone efter vad jag har hört, ingen egen erfarenhet.
 
Hård sko?

Om jag inte minns fel är Samba en ganska hård sula, en nybörjarsko/tradsko, därav lite sämre friktion då sulan inte "smetar" mot klippan så bra. I övrigt har jag hört andra som hellre väljer Triops gummi framför Boreal så helt och hållet "the higher the price..." gäller nog inte.
 
Jag klättrar med Triop Samba

Triop Samba är en bra sko, friktionen är inget problem, möjligtvis kan man uppleva den som för hård.
Å anda sidan ger den väldigt bra stöd åt en nybörjare, jag har bara klättrat i 4 månader.

För övrigt tycker jag att den är jävligt skön jämfört med många skor jag testat i butik.

//Pott
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Tovetjarn Triop skor? Klättring allmänt 11
Thordur Triop Klättring allmänt 1
climbrob Skit i Tunaberg! Klättring allmänt 66

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.