Trasig dragkedja

Undrar vart/vilka som kan greja att byta ut en dragkedja på en jacka med "limmade" sömmar?
Bor i Örebro om någon vet något i närheten?
Jackan är en Tierra och företaget själva svara inte på mailet där jag frågar om hur man grejar en ny dragkedja.

/Peter
 
Om det går så snacka gärna med butiken du köpt den i, om de har bra service så kan de nog hjälpa till med kontakten.
 
Enligt Tierras hemsida är Naturkompaniet återförsäljare för deras produkter i Örebro. Jag hade knallat in till butiken och kollat möjligheten att skicka in jackan till Tierras serviceföretag via butiken. Står du bara för alla kostnader bör det inte vara något problem att fixa.
 
Har fått bra service på naturkompaniet för att fixa trasiga o delaminerade grejer från Tierra. Snacka m de.
 
Undrar vart/vilka som kan greja att byta ut en dragkedja på en jacka med "limmade" sömmar?
Bor i Örebro om någon vet något i närheten?
Jackan är en Tierra och företaget själva svara inte på mailet där jag frågar om hur man grejar en ny dragkedja.

/Peter

Hur gammal är jackan? Är den under två år och den inte har mer än "normalt slitage" så skulle jag hävda att du ska reklamera den och se till att få den fixad gratis i den butik du köpte den i, eller utbytt.
Konsumentköpslagen är din vän :)
 

Liknande trådar


Fjälledarens tips: Så packar du lätt och når längre

Ibland får man ut mer av naturupplevelser när man tar ut svängarna. Fjälledaren Oskar berättar hur han hittar en större frihetskänsla utomhus.