transsibiriska och asien

Jag funderar på att göra en resa i Asien nästa höst. Tänkte ta transsibiriska järnvägen, stanna i Mongoliet ett tag och sen även besöka bl a Nepal(Tibet?), Vietnam och Indien. Jag har tänkt vandra en del och även klättra och rida där det finns möjlighet. Det skulle vara intressant att höra hur andra som gjort liknanade resor eller besökt något av länderna gått till väga, vilka problem man stött på, var de finaste lederna finns, bra klätterställen etc etc..

Tack på förhand!
 
Mongoliet

Hej.

Jag spenderade några månader i mongoliet förra sommaren och tog sedan transibiriska till peking.

Har du några frågor om mina upplevelser på den här sträckan så får du gärna maila mig på:
jonasfranz@hotmail.com

MvH
Jonas Franzén
 
Priser i Beijing

Sticker till Thailand i sommar. Har tankar på att ev. ta Trans-Sibiriska hem. Är det någon som vet vad en biljett kostar om man köper den i Beijing?
 
Re: Priser i Beijing

Aramis75; sa:
Sticker till Thailand i sommar. Har tankar på att ev. ta Trans-Sibiriska hem. Är det någon som vet vad en biljett kostar om man köper den i Beijing?

Jag skulle ta den på nervägen i stället om möjligheten finns. När man vill hem så vill man oftats hem fort så 5 dar på tåg är nog ingen höjdare. Priset är nog ungefär den samma i kina som de billigaste biljetterna härifrån.
 
Re: Re: Priser i Beijing

crazy; sa:
Jag skulle ta den på nervägen i stället om möjligheten finns. När man vill hem så vill man oftats hem fort så 5 dar på tåg är nog ingen höjdare. Priset är nog ungefär den samma i kina som de billigaste biljetterna härifrån.

Nope. Hem är inte målet på mina resor. Ju längre tid det tar, ju bättre. Och det är ju inte bara Trans-Sibiriska vi snackar här. Jag hade tänkte mig buss och tåg från Thailand till Beijing, så Trans-Sibiriska till Moskva. Och sedan tåget där från till Köpenhamn. Hade jag haft tid och pengar hade jag tagit Silkevägen ner och Trans-Sibiriska hem.

Här i Danmark kostar en biljett med tre stopp 4500 Dkr. En polares bror köpte en i Beijing för 600-800 Skr för fem tio år sedan. Priserna har ju självklart stigit, men hur mycket?

Det är ingen af er som kör Silkevägen väster ut i september och vill ha lite sällskap? Svara snabbt. Ska betala flygbiljetten klockan 14:30.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
_winston_ Vandra i december i Asien? (Japan, kina, indien etc) Trekking 0
miaz fråga ang. tält och asien Trekking 1
grodanbolle Trekking i Syd-Ost Asien. Trekking 11

Liknande trådar


Fjälledarens tips: Så packar du lätt och når längre

Ibland får man ut mer av naturupplevelser när man tar ut svängarna. Fjälledaren Oskar berättar hur han hittar en större frihetskänsla utomhus.