Trädklättrarseminarium?

Mitt namn är Richard och jag studerar växter och träd nere i Skåneland.
Ett stort intresse som jag har vid sidan av studierna är klättring i alla dess former och därför vänder jag mig till er med en fråga.
Jag fick en tanke om att samla ihop en grupp intresserade och lära oss att klättra i träd av någon som verkligen kan detta. Jag söker alltså en eller flera personer som skulle vilja hålla i ett praktiskt seminarium om trädklättring. Ifall du känner dig manad vill jag att du tänker på några frågor som jag tycker är relevanta innan planeringen fortsätter:

¤ Hur många elever skulle medverka? (Mycket stort intresse finns!)
¤ Hur långt skulle detta seminarium vara? (Jag tänker mig en heldag.)
¤ Hur mycket skulle detta kosta?

Efter dessa frågor kommer givetvis mer men som sagt finns det ett stort intresse för detta ämne och kanske kan ett fortsatt samarbete med seminarier såsom kamraträddning, trädvård, beskärning m.m. anordnas.

t05risu1@stud.slu.se
lorangafilm@hotmail.com
 
Jag känner ett par aktiva killar som klättar i träd. De har en firma som sysslar med avancerad trädklättring (och fällning av svåra träd) och är ceritiferade enl. någon engelsk förening på området. Nu har det iofs varit storm med massor av jobb men kanske att de är intresserade av att hålla en kurs. Vem vet? Hör av er!
 

Fjälledarens tips: Så packar du lätt och når längre

Ibland får man ut mer av naturupplevelser när man tar ut svängarna. Fjälledaren Oskar berättar hur han hittar en större frihetskänsla utomhus.