Tradkurs vecka 25-26?

Som titeln antyder är jag ute efter tips på en tradkurs vecka 25 eller 26. Det får gärna vara en kurs i stil med den som Nordnorsk klätterskola håller i Lofoten dvs inte bara en "vanlig" tradkurs utan den får gärna innehålla tradklättering i flera replänger och kamraträddning. Är bosatt i Sundsvall så inget söder om stockholm är av intresse då klätteringen inte kommer att väga upp avståndet.
 
Låter kul

En vanlig fortsättningskurs kan mycket väl innehålla multipitch, det kör vi ofta. Kamraträddning kan man ju klämma in där också, i alla fall grunderna (typ Räddningkurs 1), förutsatt att deltagarna redan kan leda på kil och bygga bombsäkra ankare. Men jag antar att du syftar på en längre kurs? Typ 3-4 dagar? Hade varit kul att få hålla en sån, men själv jobbar jag bara i Bohuslän. Lite långt för dig...John
 
Jo precis, att kursen gärna innehåller mer än en vanlig fortsättningskurs. Gärna Kamraträddning 1 och 2 samt naffsa lite på multipitch/bigwall. Tyvärr är Bohuslän i längsta laget :)
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
avslutad130107 Tradkurs i Lofoten!? Klättring allmänt 10

Liknande trådar


Fjälledarens tips: Så packar du lätt och når längre

Ibland får man ut mer av naturupplevelser när man tar ut svängarna. Fjälledaren Oskar berättar hur han hittar en större frihetskänsla utomhus.