Toaletter i Idre

Svar nej. Vill inte vara ohövlig men......

Det blir nog väldigt svårt att planera sitt friluftsliv efter vart det finns vattentoaletter. Kanske ska prova ta en promenad på söder istället?
 
Finns det utedass där? Jag har inte vandrat i Idre, men åkt mycket skidor i Grövelsjön och runt omkring, och inte kan jag minnas någon skillnad jämfört med resten av fjällen, d v s det finns inga utedass längs lederna, möjligen vid rastskydden var 7:e km, men det är absolut inte säkert, och ännu mindre riktiga toaletter. Har du tur finns det WC på fjällstationerna.
 
Senast ändrad:
Ring till turistbyrån i Idre eller till Idrefjäll

I anslutning till liftanläggningarna och på hotell etc finns en del vattentoaletter. Men vad som är öppet sommartid har jag 0 koll på.

Thure
 
Mmmm... jättefräscht... visst! ;-)

Men ok, tack, då ska jag ringa och kolla med turistbyrån där då, de kanske vet hur folk gör mest.
Visst kan du ringa turistbyrån och fråga, men det är egentligen onödigt för du har ju redan fått svar här i tråden. Det finns inga toaletter och vanligen inte heller några utedass längs vandringslederna i fjällen. Man tar med sig toapapper och gör sina behov i naturen. I bästa fall hittar man en sten att huka sig bakom, annars går man bara en bit ifrån sällskapet, om man har något. Händerna sköljer man av i närmsta bäck eller med vattnet man bär med sig. Skulle man vara tvungen att spara på det vatten man har, så torkar man dem "rena" med mossa så länge.

Måste du absolut ha en toalett så får du nöja dig med att vandra runt fjällhotellet.
 
Mmmm... jättefräscht... visst! ;-)

Men ok, tack, då ska jag ringa och kolla med turistbyrån där då, de kanske vet hur folk gör mest.
Hur fräscht tror du det skulle bli om man drog vatten- och avloppsledningar längs vandringslederna? Du vill väl ut just för att naturen är...fräsch?

Du är typ bara tredje generationen som normalt har tillgång till vattentoalett. Bör klara att bajsa som dina förfäder några få gånger;-)

Ta med dig savetter och lägg dem sedan i skräppåsen om du inte tycker vatten och mossa räcker för handtvätt för stunden.

Raskesven
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Anders M Sångforsen Idre Naturområden 4

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.