• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

Tjejklättergäng??

spottkoppen.

Tja eftersom jag själv är gröngöling och det kanske kommer en del andra som jag så vet jag inte om man kan klättra i samband med träffen.
Jag kan iof tänka mig att prova på lite om det finns möjlighet. Annars kan man väl ses vid spottkoppen på centralen.

anna
 
Hej, Anna!

Det var mest ett förslag på mötesplats för att slippa traska in på Vetekatten eller dylikt och få de sämsta platserna, alternativt inga platser alls att sitta ned på. Jag tänkte att kanske ett sådant ställe som Klätterverket (som jag fick veta att det kallas) hade någon vrå med några stolar att sitta på. Å andra sidan kan det vara litet besvärligt för de som inte bor i Stockholm att ta sig dit.
Spottkoppen har jag dessvärre inte hört talas om trots att jag har bott här ett antal år. :) , men det ordnar sig nog. Jag ser fram emot en sammanstrålning och goda ideér!

Hälsningar
Ulrica
 
Speca träffen

Kan någon speca vad den här träffen går ut på? Jag tog för givet att vi skulle ses för att klättra i en grupp av tjejer! Fika kan man ju göra med vem som helst...
/Anna
 
Även för nybörjare

Hej Anna.
Det var också tänkt att alla som inte klättrat förr skulle få möjlighet att ställa frågor till lite mer erfarna klättrare inan de spriger upp på första bästa vägg. De som inte känner att de vill dela med sig av sin kunskap eller entusiasm behöver inte komma.
sopttkoppen, bögringen etc ligger inne i centralstationen.

Anna
 
Så när, var och hur? Och för att krångla till det lite - finns det fler som hellre skulle träffas på torsdagen den 16 än på fredagen (om det nu är den 17:e vi pratar om?).

Glada hälsningar från Lisa
 
slutligen.

Till alla som vill träffas och klättra och som tycker att mitt förslag är värdelöst:
Ni kan ju själva ta kontakt med någon annan.

Tiden kanske inte passa alla men skall det röstas så ger jag upp.
Jag vill inte övertala någon, om ingen kan 17/1 så var det allt för mig.

anna
 
Stå på dig, Anna!

OK, jag dyker i alla fall upp på nämnda plats den 17 jan. Kl. 18 (om du tycker det är en OK tid?). Jag är också grön och har bara testat 5 timmars utomhusklättring (Häggstaklippan) under instruktör. Det gav dock mersmak och nu vill jag gärna träna inomhus.
Till Lilla My vill jag bara säga att jag inte heller är förtjust i fika, men av någon anledning är det lättare att samspråka och planera framtida gemensam träning inomhus och alla platser är kanske inte så lätttillgängliga som just caféer. Fast det är ju klart. Det finns ju gott om träbänkar på Centralen så det är ju också ett alternativ :). Jag ska försöka locka med mig en kompis, som redan har klättrat en hel del.

Hälsningar
Ulrica
 
hur gröna?

Ni som är gröna har ni gått nån instruktionskurs, så ni kan säkra mm?
Annars skulle jag rekommendera en sån först och främst
=)
 
Hej, Malin!

Även om jag har lärt mig grunderna med säkring etc. så räknar jag mig som fullständig nybörjare. Det tar tid att nöta in säkerhet och teknik. Jag tänker gå kurs när jag kommer in på dylik, men till dess tänkte jag träna inomhus. Jag är mest intresserad av klippklättring, men är givetvis nyfiken på vad inomhusträning kan ge. Som du säkert förstår har jag inte införskaffat mig klätterutrustning ännu.

Vänliga hälsningar
Ulrica
 
Nu blev det tydligare!

Aha, nu blev det tydligare vad avsikten med träffen var. Jag trodde att det först var frågan om att ses och klättra, men att det sen blev fika av det hela. Men om det är info-fika så är jag med va det andlar om och tycker att det låter bra (sorry om det gick lite trögt i hjärnvindlingarna).

Alltså - är det 18.00 vid spottkoppen på Stockholms central som gäller? Där uppe vid koppen eller på undervåningen?

/Anna
 

Guest

Gäst
Kolla inlägget klätterkompisar gbg! En tur till klätter fabriken är inte helt fel!

/Liliane
 
svejs!

Hej!
Hoppas vi ses på fredag!
18:00 (vid räcket på spottkoppen)
Ser fram emot att få lära mig mycket nytt om världens häftigaste sport.

vi ses!
Anna
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.