• Om "Fritt Forum"
    Det här forumet är för diskussioner som ligger helt utanför Utsidans intresseinriktning. Huvudsyftet är att moderatorer skall kunna flytta hit trådar som startats i andra forum, men som har bedömts inte passa in där men ändå har en intressant diskussion igång. Men det är också möjligt att starta nya diskussioner här, så länge de inte bryter mot forumets regler.

    OBS!
    Diskussioner och inlägg i det här forumet visas inte på Utsidans förstasida eller på Vad är nytt-sidan, så är du intresserad av diskussioner som ligger utanför Utsidans inriktning bör du själv bevaka forumet (mha Bevaka-knappen.

Tjejer :)

En tjej försökte bjuda ut en kille!


Tjejen: vill du gå ut med mig?
Killen: Nej!
Tjejen: hörde du ens vad jag sa?
Killen: "vill du gå ut med mig?"
Tjejen: JA!


Hahaha, Den va go!



Mvh troswe
 
Senast ändrad:
Missförstånd kan förekomma. Som i följande fiktiva samtal mellan G.W.Bush och Condi Rice. Det är ett slags public domain och finns i otaliga källor på nätet:


George: Condi, Nice to see you. What’s happening?

Condi: Sir, I have the report here about the new leader of China.

George: Great. Lay it on me.

Condi: HU is the leader of China.

George: That’s what I want to know!

Condi: That’s what I am telling you.

George: That’s what I’m asking you. Who is the leader of China?

Condi: Yes.

George: I mean the fellow’s name!!!

Condi: HU.

George: The Guy in China?

Condi: HU.

George: The new leader of China.

Condi: HU.

George: The Chinaman!!!

Condi: HU is leading China.

George: Now fuckker whaddya’ asking me for?

Condi: I’m telling you HU is leading China.

George: Well, ok I’m asking you. Who is leading China?

Condi: That’s the man’s name.

George: That’s who’s name?

Condi: Yes.

George: Will you or will you not tell me the name of the new leader of China?

Condi: Yes, Sir!

George: Yassir?? Yassir Arafat is China? I thought he was in the Middle East.

Condi: That’s correct.

George: Then who is in China?

Condi: Yes, Sir!!

George: Yassir???

Condi: No, Sir.

George: Look, Condi! I NEED TO KNOW THE NAME OF THE NEW LEADER OF CHINA! Get me the Secretary General of the U.N. on the phone.

Condi: Kofi?

George: No, thanks.

Condi: You want Koffi?

Geortge: NO.

Condi: You don’t want Kofi?

George: No. But now that you mention it, I could use a glass of milk. And then get me the U.N.

Condi: Yes, Sir!

George: Not Yassir! The guy at the U.N.

Condi: Kofi?!

George: MILK. Will you please make a call?

Condi: And call who?

George: Who is the guy at the U.N?

Condi: HU is the guy in China!

George: Will stay out of China!!!?

Condi : Yes, Sir.

George: And stay out of the Middle East! Just get me the guy at the U.N.

Condi: Kofi?

George: All right! With cream and two sugars. Now get on the phone.

(Condi picks up the phone)

Condi: Rice, here.

George: Rice? Good idea! And a couple of egg rolls, too. Maybe we should send some to the guy in China and the Middle East. Can you get Chinese food in the Middle East?
 
Jag har funderat på en sak och använder denna tråd för att ställa min fråga.
Varför finns det så få homosexuella fjällvandrare?
Jag har en känsla av att så är fallet.

Jag är heterosexuell och monogam men tycker det skulle vara intressant med mer bögar i friluftsbyxor.
 

avslutad210712

Gäst
Jag har funderat på en sak och använder denna tråd för att ställa min fråga.
Varför finns det så få homosexuella fjällvandrare?
Jag har en känsla av att så är fallet.

Jag är heterosexuell och monogam men tycker det skulle vara intressant med mer bögar i friluftsbyxor.

Det är väl som i samhället i övrigt dvs man skriker inte ut sin sexuella läggning i tid och otid. Många kommer säkert att säga att de homosexuella bara är intresserade av schlager och glamour om de är män alternativt fotboll om de är kvinnor.

Vilket är lika sant som att alla norrbottniska män snusar, går i flanellskjorta, dricker hembränt, tjuvjagar och kör en JÄTTEstor fyrhjulsdriven pickup. Fast det här är sant förstås.........
 
Jag har funderat på en sak och använder denna tråd för att ställa min fråga.
Varför finns det så få homosexuella fjällvandrare?
Jag har en känsla av att så är fallet.

Jag är heterosexuell och monogam men tycker det skulle vara intressant med mer bögar i friluftsbyxor.
Inte för att jag heller har en aning, men det finns väl inget skäl att tro att hbtq-personer är underrepresenterade i friluftslivet?

Och vad tusan har ämnet med den här tråden att göra? Håller du på att bygga upp till nåt smaklöst skämt?
 
Jag har funderat på en sak och använder denna tråd för att ställa min fråga.
Varför finns det så få homosexuella fjällvandrare?
Jag har en känsla av att så är fallet.
Intressant, varför får du den känslan? Jag hoppas du vet att homosexuella generellt inte uppträder med fjäderboa och läderkepsar nynnandes på Alcazar. :) Tror inte heller att de har nån regnbågsflagga fast satt i tältlinan. Du kanske har ett "bögöga"?
Jag är heterosexuell och monogam men tycker det skulle vara intressant med mer bögar i friluftsbyxor.
Absolut inte intressant, ingen har väl med och göra vad ens preferenser är beträffande partner?

Ursäkta mitt raljerande när din fråga ändå på något sätt var ärlig. Särskilt när jag läser de andra kommentarer och inser att vi definierar åsiktskorridoren precis nu.
 
Intressant, jag förstår hur du menar.
Både ja och nej kanske man kan säga. Men din raljans är på gränsen till homofobisk.
"Absolut inte intressant". Du låter som någon som alltid tycker sexualiteten ska vara en privatsak. "De får väl vara som de vill men måste de hålla på och prata om det hel tiden", typ. Identitet kan vara politiskt. Absolut intressant att en viss miljö kan vara väldigt "heterosexuell".

PS. "Bögöga" var ett intressant uttryck. "Gaydar" är ju en lite mer spridd variant.
Jo jag har en rätt bra finkalibrerad sådan.
 

avslutad210712

Gäst
...Du låter som någon som alltid tycker sexualiteten ska vara en privatsak...

Åtminstone jag anser nog att min och alla andras sexualitet ÄR en privatsak tills man väljer att tala om den själv. Att jag skulle välja eller välja bort en vandringskompis (eller kompis) utifrån deras sexualitet känns väldigt väldigt avlägset och minst lika avlägset känns det att ens ställa frågan.

Förstår inte på vilket sätt fjällvärlden skulle bli vare sig bättre eller sämre med fler eller färre av den ena eller andra sexuella läggningen.
 
Ofrivillig outning är såklart inget önskvärt. Men ja, kanske fjällvärlden borde bli en mer sexuell plats överlag. Då syftar jag rent allmänt då, även för heteros, cis-personer osv.
 

avslutad210712

Gäst
Ofrivillig outning är såklart inget önskvärt. Men ja, kanske fjällvärlden borde bli en mer sexuell plats överlag. Då syftar jag rent allmänt då, även för heteros, cis-personer os

Undrar vem som skulle vilja ha sex med mig efter tre dagars intensivt svettande :)
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.