Tips på BRA underställ?

Kan varmt rekommendera Craft syntetställ när jag tränar löpning/cykel å Janus ylleplagg när jag paddlar spec på vintern, värmer ngt bättre å luktar inte illa som syntetställ tyvärr gör efter ett tag!

/Janne
 
Välj ylle! Det finns billiga och bra alternativ

Ylle säger en ullfantast! Går året runt i ull. Så här års med linne och kortbyxor i ull under jeans eller kjol. Använder långärmad ylletröja under tex skjorta och klänning och långa ylletights under strumpbyxor när det är kallt. Jag har ett Icebreakerställ som är outstanding, men tycker att det kostar mer än det smakar. Senast köpte jag linne, tights och korta byxor på Lindex med 100% ull. Sköna, kliar inte och luktar inte. Funkar lika bra i tvätten. Klart billigare! Typ 199 för ett linne och 299 för tights. Tröjan Isis sport köpte jag på på XXL Sport och Vildmark för 249 kr och är också jättebra. (Lindex tröjor är urringade!! = kasst - hur man nu kan komma på tanken) Detta var lite tips i vardagskylan såväl för stillasittande och motion.
 
Mycket ull i tråden.

Och lite syntet var det också.
Sen kom det faktiskt lite siden (väldigt skönt närmast kroppen).

Själv har jag lite av varje men också bambu. ITAB säljer bambu. Kan jag bara säga att jag är mycket nöjd med.

thomas
 
Fint upplockad tråd från 2008-01-10... Gissar på att inlägg #38 skapar bara bättre placering på Google genom fler länkar till webbplatsen.
 
Fint upplockad tråd från 2008-01-10... Gissar på att inlägg #38 skapar bara bättre placering på Google genom fler länkar till webbplatsen.

Aktuell fråga igen kanske ;) Det finns mycket som ligger gömt och som kan vara svårt att hitta. Fick själv bra tips från en fem år gammal tråd häromsistens - sen kanske det inte var värt att kommentera...
 
Har kollat på det, men blev lite skeptisk till formen. På ett av ställen var det en vass söm. Skulle rekommendera att du provar dem för storlekens och mjukhetens skull.
Valde istället Janus och Isis istället. Isis håller sig bättre i formen än Janus. Är det eg. någon skillnad på funktionen när det det är 100 % Merino? Kvalitén kan ju skilja, men hur är det med funktionen? Korkad fråga kanske...
 
craft warm

Har både tröjan och byxan av Craft warm och är riktigt nöjd med det hittills. Det har olika partier med varma och mer ventilerande zoner och jag har både suttit still ute och använder det även när jag springer i kallare väder. Funkar hur bra som helst. Blev en riktig aha-upplevelse när jag skulle prova löpa med det och upptäckte efter bara de första metrarna att jag klätt mig på tok för varmt och trodde därför att jag vara dyngblöt efter löpturen men blev mäkta förvånad över att jag var torr jag kom hem!
 
vattentätt underställ

Om man t.ex. skall till sydpolen på skidor kanske det bästa understället är det som inte andas alls: http://www.rbhdesigns.com eller
http://www.facebook.com/#!/pages/RBH-Designs/168712876479604

Iden är inte dum. Om man skall tillbringa lång tid i kallt klimat med ont om dricks-vatten och utan möjlighet att torka nedsvettade blöta kläder och sovsäckar så är iden med fukt-spärr-underställ säkert väl värd att prova.

Fuktspärr-sockar är suveränt på vintern och något jag varmt rekomenderar. Fuktspärr-vantar är säkert lika bra. (http://www.youtube.com/watch?v=RzRK8JgT8RE)
Jag har dock ännu inte tagit steget att prova helkropps-konceptet.

Vore intressant att höra om någon har erfarenhet av detta och hur oskönt det egentligen är...

För övrigt anser jag att arméns underställ för 100 spänn på överskottsbolaget är bäst!
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Oskar R. Tips på KLIFRIA underställ Kläder 5
KakanSomSmular Tips på "Fot-formade" vandringsskor? Kläder 12
Andy82 Tips på skaljacka Kläder 9
Engqvist Tips på bra tröja i ull. Kläder 36
Pseudonym Tips på klädmärken för bredaxlad? Kläder 3
Consultra Önskar tips på regnkläder till tonåring Kläder 3
fitur Tips på skaljacka för höst- och vintervandring Kläder 10
dmchris Tips på softshellbyxor för vandring Kläder 1
Vintervilan Tips på hiking/trekking skor? Kläder 0
stenblock Tips på Skor m rymlig tåbox? Kläder 23
bico Tips på strumpor och sockor i ull? Kläder 36
Punkt Tips på vår/höstjacka Kläder 2
Viktorious Tips sökes på stretchiga friluftsbyxor (dam) Kläder 3
disgruntled Behöver tips på skor/kängor för vandring. Kläder 6
Mansson Tips på damasker/ gaiters Kläder 12
Pippilotta08 Tips på varma stövlar sökes Kläder 18
pythagoras Tips på vinterjacka önskas Kläder 10
Mowgli33 tips på regntät damjacka med vindstrut Kläder 1
m_t_j Tips på bra zip-in jacka (mellanlagret) Kläder 0
dmchris Tips på vinterbyxa med "bib"? Kläder 12
Zip99 Tips på byxor Kläder 41
ChristinaV Tips på bra skaljacka! Kläder 21
DrJ Tips på lätta vandringskor/kängor? Kläder 7
AnteÅ Tips på bra t-tröjor Kläder 26
jotho Tar gärna emot tips på vind/myggtäta kläder. Kläder 15
Jackiie Tips på kängor samt Var köpa Meindl Taiga GTX? Kläder 0
JoAxa Tips på ultimat vandringsryggsäck för kort tjej? Kläder 18
elm000 Tips på vandringsskor vår/sommar Kläder 6
tlundberg Behöver tips på allroundsko Kläder 11
Arctic Fox Tips på skaljacka till vinterfjället! Kläder 14
Crilloan tips på allroundsko lättare känga? Kläder 2
Reischen Tips på utrustning Kläder 6
mm123 Tips på "otroligt" varma vantar önskas Kläder 31
pelka Vill ha tips på bra billig skaljacka! Kläder 15
eldaniel Tips på längre jacka? Kläder 0
chatina Tips på sport-bh Kläder 1
ellavarg Tips på bra vinterkängor Kläder 7
Joel_P Tips på en varm jacka samt lite info om Norrönas Nansen säck! Kläder 3
skakle Tips på bra vantar/handskar? Kläder 28
Sofie_W Tips på sulor att lägga i kängorna Kläder 12
Nils Petter Tips på regnjacka Kläder 7
jarmland Tips på Utrustning Tack! Kläder 1
Hagenblad Tips på skaljacka Kläder 16
Polarnatt Tips på känga/pjäxa Kläder 8
frostic Tips på snygga trekkingkläder? Kläder 11
jens_ Tips på jacka? Kläder 20
museo12 Tips på gummistövlar! Kläder 16
jhermeren Tips på skidjacka Kläder 4
losvahmaldav Tips på vandringkängor! Kläder 4
kessie Tips på fjällbyxor till tjejer Kläder 4

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.