Tips: 7 nov. biljetter för medlemskap i SSSK Sthm

Den 7 nov 2002 börjar försäljning av biljetter för medlemskap i SSSK i Stockholm (se http://www.sssk.se ) . Jag har själv varit medlem i bara ett år men fick god utdelning förra året då det ju var besvär med snö på isarna. Sex gånger kunde jag åka, dels tack vare SSSK:s israpporter, dels genom att delta på ett par turer med buss till sjöar som inte var snötäckta.
- Köp biljetter i god tid ty de tar slut fort. Sedan ska man gå på ett välkommenmöte med information och en välkommentur. Det kostar en del att gå med och man måste ha full utrustning (dubbar, pik, livlina, knäskydd, fullständig ombyte). Medlemsavgifterna går till att täcka kostnader för det omfattande systemet med webbplats, israpport-databaser, utbildning etc, vilket totalt uppgår till miljonbelopp! Färdrapporterna kommer 2002/3 att bara vara tillgängliga för medlemmar.
 
sssk

För mig är det en gåta att de utestänger allmänheten från att ta del av 1 vecka gamla färdrapporter !

Inte för att man har praktisk användning av dessa, så gamla rapporter kan man inte lita på.
Men man får ett tips om åkområden så det är kanske det som är haken ?!

Det är ju faktiskt bra för klubben om de fina turerna delges till vanligt folk så intresset ökar ,eller?
/Bosse.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.