Timbuk2 väskor

Är det någon här som vet var jag kan finna Timbuk2 väskor i sverige. Helst i malmöregionen, men övriga landet funkar också.
 
Timbuk2-väskor

Hej!

Har själv varit ute efter en timbuk-väska (commute, cykelbudsväska med fodrad datorficka) men inte hittat den i sverige. På timbuk2.com finns en hänvisning till en affär i karlstad men har inte fått nåt svar från dom.
Var även inne på Stadium (sergelgatan, Sthlm) och hittade messenger-modellen men inte commute. När jag frågade sa säljaren att Timbuk inte har något distributör i Sverige och att Stadium köpte/beställde direkt från fabriken med ledtid på tre månader.
Kolla mao i Stadiumbutiker (fanns i sthlm förra veckan) eller gå in på nätet där de har fler modeller och t.o.m. möjlighet att själv bestämma designen på sin väska :)

mvh,

Per

NNNN
 
Tackar för tipset.
Skall upp till Stockholm nu på torsdag-lördag och skall då se om jag får lite tid över till att springa i butiker. Annars har Globetrotter i tyskland har jag förstått, även där kan man välja färger. Men visst hade det varit smidigare om det gått köpa över disk här i sverige.

Mattias
 
Perkele

eller hur det nu stavas.

Varit i Stockholm och farit runt i varende Stadiumbutrik i centrum, dock utan resultat. Visst hade de Timbuk2 väskor, men antingen i fullkomligt vedervärdiga färger (babyblå tex) eller i fel storlekar. Verkar inte bättre än att det blir till att beställa från utlandet lik förbaskat.
 
Pac designs

Om du ändå ska köpa via nätet kan jag rekommendera kanadensiska Pac Designs http://www.pacdesigns.com/index.htm. Deras budväskor är bra mycket bättre än Timbuk2. Bland annat har de polstad axelrem, snabböppning av axelremmen etc.

Visserligen är de klart dyrare än det där ameriekanska konfektionsmärket, men smakar det så kostar det.

Körde med desa väskor som cykelbud och de är helt suveräna.

/ G
 
Timbuk2 med datorfack....

...finns i alla fall på Stadium i Borlänge.

Har inte koll på färger osv. men jag vet att de finns.

// Danne
 
finns visst.

Stockholms stadiumbutiker får hem en sändning om cirka en vecka enligt insideinfo.

så det är bara att hänga på låset :)

en redig samling av large/xlarge och medium väskor finns ju i stockholm. men när man vill ha en small. då får man välja bebisblå eller vänta.

/m
 
Re: Timbuk2-väskor

paxel; sa:
Hej!

Har själv varit ute efter en timbuk-väska (commute, cykelbudsväska med fodrad datorficka) men inte hittat den i sverige. På timbuk2.com finns en hänvisning till en affär i karlstad men har inte fått nåt svar från dom.
Var även inne på Stadium (sergelgatan, Sthlm) och hittade messenger-modellen men inte commute. När jag frågade sa säljaren att Timbuk inte har något distributör i Sverige och att Stadium köpte/beställde direkt från fabriken med ledtid på tre månader.
Kolla mao i Stadiumbutiker (fanns i sthlm förra veckan) eller gå in på nätet där de har fler modeller och t.o.m. möjlighet att själv bestämma designen på sin väska :)

mvh,

Per

NNNN

Butiken heter Mash och har telefon 054-187110. Dom har väskorna men om dom kan skicka på posten vet jag inte. Men ring, dom brukar inte vara omöjliga.

Andreas
 
TYPISKT

Bor i Malmö och var i Stockholm nu förra veckan och det fanns i princip inga El ocho väskor, dock en hel del i den större Deedog varianten. Att de kommer in nästa vecka hjälper ju föga då jag nu är i malmö igen. Blir till att beställa från tyskland, fördelen är ju dock då att jag kan välja färger helt fritt och slipper babyblå, nackdelen är att det med frakt blir ca en hundralapp dyrare.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Scaramanga74 Extra väskor till höftbältet? Transportera 10
JVP Väskor eller cykelkärra? Transportera 15

Liknande trådar


Fjälledarens tips: Så packar du lätt och når längre

Ibland får man ut mer av naturupplevelser när man tar ut svängarna. Fjälledaren Oskar berättar hur han hittar en större frihetskänsla utomhus.