tid mellan nikkaloukta - abisko?

ska vandra mellan nikkaloukta - abisko och har avsatt sex dagar för det. Är det rimligt? Är vältränad och kommer att ha en packning under 20 kg. Kommer heller inte att sova i stugor eller proviantera där.
 
Förutsatt att man går längs kungsleden så är ju stugorna ungefärliga dagsetapper. Men flera av dessa etapper är lätta, t ex Singi-Keb som kan gås på mindre än en dag.

Kebnekaise-Nikkaluokta är tyvärr en väldigt trist sträcka med stenig led nere i skogen. Jag tror att det är bra mycket roligare att gå uppe på höjden norr om leden, och i sommar får jag se i praktiken.
 
det är möjligt att jag varierar sträckan lite. vill undvika skog så mycket som möjligt. kanske vandrar snabbt genom nikka dalen och sedan stannar längre upp i bergen.
 
ytterligare en fråga, hinner man nikkaloukta-kebnekaise-abisko på 6 dagar med ovanstående förutsättningar?
 
ytterligare en fråga, hinner man nikkaloukta-kebnekaise-abisko på 6 dagar med ovanstående förutsättningar?

JA, om du vandrar på lite i övrigt ska det inte vara några probelm.
Bara att hålla tummarna för att vädret blir bra den dagen du hamnar på fjällstationen då...
 

avslutad210712

Gäst
Ja man kan nog gå på ett dygn om man känner för det.

Om jag skulle rekommendera det - nja det vete tusan.

Personligen skulle jag knappast ha några problem konditionsmässigt att gå sträckan på tre dagar. Däremot undrar jag om mina fötter skulle palla med det.
 
Hmm

Falun- Nikka är ca 130 mil

varför åka 130 mil och sen stressa dig igenom fjällen förvisso ditt val men vet att skall man hålla hög fart så är blicken i backen och då missar man ju mycket av tjusningen med det hela ,har själv vart sugen på att springa classic men då vända i Abisko för att ge mig ut på fjället föer att njuta...

Som sagt ditt val dock så tycker jag att gå i tjätjavagge(stavningen) en fin dag å bara vara är underbart.

Är du vältränad så skulle jag tro att du fixar ca 30 km om dagen å med straff pass sista dagen(mycket utför) så fixar du det på 3 dygn

"Fan nu vaknar tävlings jaget"

Dag 1 bör du sova när du e ute på k-leden söder om vackra sälka

Dag 2 passerar du högsta punkten på k-leden tjätja passet du bör du nå alles(kanske dax för bastu å en kall) sälka allesjauore är 25 km

Dag 3 har för mig att det är ca 35 km ner te Abisko så det e bara köra

Ha en nice tripp å missa inte det vackra
 
Lunch i Nikka

Hejsan
En skoter tur mellan Abisko-nikka det är suvärent en fin solig vår dag, perfekt att ta lite lunch i nikka och sen tillbaka igen till Abisko.
/Only me
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
nmr hur lång tid tar det mellan nikkaluokta och abisko? Vandringsleder 2
croby Höga kusten leden hur lång tid? Vandringsleder 4
såg Hur lång tid tar de att gå Serri naturresevat Vandringsleder 1
___tobias___ bohusleden kort tid.. Vandringsleder 7
wiz Tid att vandra 19km (Nikku) Vandringsleder 5
såg Vandra rallarstigen mellan Gällevare och Porjus Vandringsleder 10
NyslipadeKanter Vandringsled mellan Åre och Hemavan? Vandringsleder 5
såg Vandra mellan Årrenjarka och Kvikkjokk. Vandringsleder 2
neabjork Tipps till vandringsled södra mellan-sverige? Vandringsleder 3
Hogang Vandra mellan Nässjö - Jönköping? Vandringsleder 0
Tobias.H Behöver välja vandringsled idag, står mellan två. Vilken är att rekommendera? Vandringsleder 3
G E Finnskogleden mellan Norge och Sverige Vandringsleder 3
poijjan Vandring skärgårdsmiljö mellan Gävle och Stockholm Vandringsleder 3
Askel Vandra mellan Finland och Sverige Vandringsleder 1
slackie Kortare prova-på vintertur mellan GBG-STHLM nu till helgen Vandringsleder 4
Ainon Fina löpturer mellan Luleå och Jönköping, högakusten på vintern. Vandringsleder 0
henrikengdahl En gröngöling mellan Hbg-Jkpg Vandringsleder 14
såg valet står mellan att gå Rallarvägen eller Rallarstigen. Vandringsleder 0
Gunnar81 Fin etapp på Sörmlandsleden: Etapp 6 mellan Paradiset och Lida Vandringsleder 1
wistrom Helgvandring mellan Jönköping och Lund? Vandringsleder 3
såg rallarstigen mellan porjus och gällevare Vandringsleder 2
henrik.lasson Vandring i mellan Sverige Vandringsleder 0
Skipper_ Vandringshem (alt tältplats) mellan Simrishamn och Kivik Vandringsleder 2
Skipper_ Vandring mellan Hindås och Kungsbacka? (R40 och E6) Vandringsleder 0
Anders.Appelqvist Möten mellan vandrare och MTB-cyklister! Vandringsleder 0
freke Vildmarsleden mellan Gbg - Hindås Vandringsleder 5
Chrille74 Ruttalternativ Abisko - Nikkaloukta Vandringsleder 4
Marigit Nikkaloukta-Tarfala Vandringsleder 11

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.