Teide

Hej!

Planerar att gå upp till Teides topp April/Maj och skulle vilja gå hela vägen från havet till toppen, inte bara sista höjdkilometern.

Har ni tips om lämplig startplats, leder, att tänka på mm mm.

Mycket tacksam för tips
 
Jag tror du måste ha "tillstånd" för att gå sista biten från linbanan och till toppen, tror dom ville undvika en massa spring där. Tillståndet är bara formalia och en summa pengar då det inte är svårt att ta sig upp.
 
Jag tror du måste ha "tillstånd" för att gå sista biten från linbanan och till toppen, tror dom ville undvika en massa spring där. Tillståndet är bara formalia och en summa pengar då det inte är svårt att ta sig upp.

Kan intyga att ovanstående stämmer! Du kan hitta mer info angående detta under "Red Tape" delen av länken nedanför. Dessutom kanske du kan finna något annat av intresse för din vandring där också :)

http://www.summitpost.org/teide/150595

MvH
//Kim
 
Kan rekommendera Kompass karta över Kanarieöarna, jag kör den själv i min PDA. Den innehåller en mängd leder och är av god kvalitet även om man på senare år jobbat mycket med att märka ut nya leder. Går utmärkt att vandra hela vägen (med restriktionerna som nämnts ang sista biten från toppstationen till kraterkanten) exempelvis från Los Cristianos i söder eller Puerto de la Cruz på nordsidan. Temperatur i förra veckan ca +5-10 grader vid dalstationen så det bör ha varit en bit under noll uppe på toppen.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Bwana Pico de Teide Trekking 16
zeromaker Teneriffa - Teide Trekking 4
mhd Bestigning av Teide Trekking 20
bobshund Pico de Teide på Tenerife Trekking 2

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.