Tankar om tältköp mm i estland

jag har lite funderingar kring köp av tält & friluftsutrustning i estland. Mig veterligen så tillverkar ju Helsport & Hilleberg sina tält i Estland, och det vore intressant om man kunde köpa från fabrik. Någon som har andra funderingar eller ideér?, Någon som vet i vilkebn fabrik tälten görs? Jag vill gärna ha tips på friluftbutiker i estland också

//Nyman
 
Estland

Hilleberg kostar ungefär lika mycket i affärer i Estland (enl. fråga från tidigare inlägg). Men de flesta tillverkare brukar ju ha någon sorts andra-sortering, kanske även Hilleberg.
 
Re: Estland

KLAGER; sa:
Men de flesta tillverkare brukar ju ha någon sorts andra-sortering, kanske även Hilleberg.
Hilleberg har en (liten) andrasortering i sin butik vid sitt huvudkontor på Frösön utanför Östersund. Tälten är använda på mässor och dylikt (eller lite defekta) och säljs därför billigare.

/Lasse
 
Svar från hillleberg

Fick efter mitt inlägg svar från hillberg, vilket jag citerar:
"Jag såg ditt inlägg här på Utsidan angående inköp av friluftsutrustning i Estland, och eftersom jag jobbar på Hilleberg så är det
tältinköpet jag kan ge lite information om.
Som du skriver så har vi vår egen fabrik i Estland. Men vi har ingen försäljning därifrån och alla tält som säljs skickas till vårat
lager här på Frösön och distribueras sedan till kund. Vi har heller inga återförsäljare i Estland.
Angående Helsport så vet jag inte hur dom förhåller sig i frågan, eftersom vi inte har något samarbete med dem.
Därimot har vi här på Frösön ibland tält som t.ex. varit på utställning, med smärre skönhetsfel (dock aldrig funktionsnedsättande
fel!), varit ute på fotografering m.m. som vi säljer med reducerat pris. Vi skickar alltid med en lista över dom tälten med
katalogbeställningar. Vi kan även maila listan om intresse finns. Och så klart ger vi även information på telefon."

Ett prisex ur listan jag fick mailad är:

539 Nallo 2
ord pris 4250 outletpris 2975 Utställningstält i utmärkt skick modell 2001
 
Liknande trådar

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.