Tåg

Innebär det att restiden stlm-boden (eller annan ort där uppe för den delen) förblir oförändrad eller måste man plussa på lite i tid då?
Jag slängde iväg ett mejl till SJ när jag såg din fråga, för knappt 2½ dygn sedan, för att höra om tidtabellerna för juni är klara, men de har inte behagat svara ännu.
Sedan Connex tog över har restiden förlängts något varje vår och höst. Jag tycker inte det borde gå att köra långsammare än de gör nu... Men man ska nog inte räkna med att bli positivt överraskad...

Om jag inte minns fel var du i Grekland då :)
Ja jäklar vicket minne du har!

...inte kan det bli sämre än nu... det är praktiskt och teoretiskt omöjligt. Sommarens besök i "restaurang"vagnen var ett klart bottenmärke!!. Halvtinade inplastade smörgåsrullar till frukost och oinspirerande mickrad mat, som dessutom tog slut långt innan alla som ville äta fått något!
Jag brukar inte äta tågets mat, men brukar titta på den och har fått för mig kvaliten varierar mycket. Högsäsong=sämre mat. Lågsäsong=bättre mat. Hur det blir med SJ står skrivet i stjärnorna. Men man ska nog inte räkna med att bli positivt överraskad...
 
I Kuriren i morse stod det att det blir kvar samma sunkiga tågvagnar på sträckan Kiruna-Luleå då SJ tar över trafiken.

/Ulf
 
En dålig sak med SJ är prissättningen, det är ju omöjligt att få betala samma pris två gånger. Connex (Veolia) hade iaf konsekventa priser, samma pris oavsett när man beställde. Där kan SJ lära något, istället för 99 kr gbg-sthlm*

*gäller endast den 29/2, och det är fullmåne, vinden går från nordan och gösen leker, inkluderar ej sittplats, begränsat antal biljetter (0.2 st)
 
En dålig sak med SJ är prissättningen, det är ju omöjligt att få betala samma pris två gånger. Connex (Veolia) hade iaf konsekventa priser, samma pris oavsett när man beställde. Där kan SJ lära något, istället för 99 kr gbg-sthlm*
Jag föredrar nog att åtminstone ha möjligheten att hitta bra priser. Veolia har konsekvent höga priser, i princip obefintlig studentrabatt, ingen rabatt för tidiga bokningar osv.
 
En dålig sak med SJ är prissättningen, det är ju omöjligt att få betala samma pris två gånger.


Jodå, det finns vanliga andra klass biljetter och dessa varierar inte i pris. Inte mer än mjölkpriserna iaf.


Connex (Veolia) hade iaf konsekventa priser, samma pris oavsett när man beställde. Där kan SJ lära något, istället för 99 kr gbg-sthlm*

*gäller endast den 29/2, och det är fullmåne, vinden går från nordan och gösen leker, inkluderar ej sittplats, begränsat antal biljetter (0.2 st)


Men suck. Det finns inga såna villkor på JustNu, biljetterna finns på alla tåg. Det är bara att de kan ta slut om du väntar länge med att boka. Det system du syftar på är avskaffat sen länge.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Fjorr Fullbokat tåg Kiruna-Abisko Fjällvandring 6
Charlottee Dela taxi 12 augusti Storulvån-Duved Fjällvandring 0
insco Tåg eller bil till fjällen? Fjällvandring 3
makar519 Tåg Fjällvandring 5
-vickan- Tåg till Brønnøysund, Vegaöarna Norge Fjällvandring 1
Cyklonauten Vandringstur i norge på 5-6 dagar som nås med tåg Fjällvandring 2
JohnnyL Tåg Abisko-Narvik Fjällvandring 2
Edstroom Gällivare vaktotavare Tåg/ buss fråga!! Fjällvandring 13
d.a.n.i.e.l Vandring med 9-åring, 3-5 dagar, 1 mil om dagen, bo i tält, åka tåg Fjällvandring 7
karrlander Tåg Stockholm - Kiruna? Fjällvandring 7
OscarS Tåg biljett, Stockholm-Sarek Fjällvandring 0
Vindskydd Tåg från Bolna (Norge) Fjällvandring 2
plingon Åka tåg till fina vandringsställen - tips? Fjällvandring 10
haiwa Kaisepakte med tåg? Fjällvandring 2
Namn Tåg/Flyg till Kiruna Fjällvandring 18
fjällkalle Tåg till Storulvån, Enafors Fjällvandring 0
Trolltek Tåg till Fjällräven Classic 2011. Fjällvandring 2
rator Tåg/buss till vandringen? Fjällvandring 1
Hendrik kort stugtur med tåg-/bussförbindelse? Fjällvandring 0
dHANScan Kvikkjokk med tåg & buss – hur komma dit söndag 4 juli 2010? Fjällvandring 11
staffanp Tåg från Göteborg rakt ut på fjället - vart åker jag då? Fjällvandring 15
Kia.M78 Hund på tåg Fjällvandring 8
GustavOh Rondane, stugor, tåg... Fjällvandring 6
matze_87 Jämtland med tåg, vart? Fjällvandring 41
Spinspider Tåg Katterat - Narvik Fjällvandring 4
Keras2006 Buss & Tåg till Vindelfjällen? Fjällvandring 5
critan Transport från Tåg till Handöl Fjällvandring 8
S Johansson Tåg till nordnorge Fjällvandring 2
skuggarvet Hund och tåg. Fjällvandring 6
millimeter Fler tåg till Jämtlandsfjällen Fjällvandring 0
pnilla Buss eller taxifrån tåg till Sylarna? Fjällvandring 4

Liknande trådar


Fjälledarens tips: Så packar du lätt och når längre

Ibland får man ut mer av naturupplevelser när man tar ut svängarna. Fjälledaren Oskar berättar hur han hittar en större frihetskänsla utomhus.