Tältutställning i Stockholm

Tältutställning i Stockholm?

Hej!

Nallo 3 GT eller Nammatj 3 GT - det är frågan!

1,1 kilo lättare talar för Nallo och bättre ventilation talar för Nammatj, för att bestämma mig så skulle jag vilja se båda två i verkligheten.

- Finns det någon butik som har båda två uppslagna?

Naturkompaniet på Hantverkargatan har ett Nammatj 2 GT uppslaget, men inget Nallo...

Stort tack på förhand!


//JOHAN
 
Kolla friluftsbolaget på sveavägen. De brukar ha ganska många tält uppslagna i källaren.
(fast jag vet inte om de har just dessa)
 
I valet och kvalet!

Nu har jag varit på Friluftsbolaget på Sveavägen. De har Nallo 2 GT och Nammatj 2 GT vilket ju var trevligt, men det är svårt att föreställa sig hur mycket större 3-personerstälten är (även om jag vet måtten).

En i personalen tog upp en parameter till som är kanske är viktig; väven. Nallo har Kerlon 1000 och Nammatj har Kerlon 1500. Jag kan ingenting om tältväv men enligt Hillebergs webbplats så har vävarna fyra respektive fem gånger så hög rivstyrka som de flesta standardvävar. Är detta något som avgör?

Killen i personalen tyckte att Nammatj är ett säkrare/starkare tält och det givna valet om man tältar mer på vintern än på sommaren...

Tack på förhand!


//JOHAN
 
Kräv....

Om en butik har ett tält på hyllan, men inte uppslaget på golvet, är det bara att kräva att det antingen ställs upp eller att du själv får prova. Om butiken inte har golvyta, så får man väl sätta upp det utomhus om det går. Så det så!!! :)
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.