Sveriges finaste naturområde ?

Ja har vart på ett antal fina ställen i sverige, men fortfarande många orter okända. Vilket ställe är det absolut finaste enligt dig..?
 
Skulle säga antingen Kullaberg eller en naturhamn i närheten av kärringön som jag glömt namnet på...måste dock tillägga att mina upplevelse från norra svea rike är tämligen vaga...
 
Naturhamn vid Kärringön. Kan det vara Vallerö du menar (iallafall om du kommer med kajak). En fin liten pärla med sandstrand och fina gräsmattor.
 
Varför inte Hovs Hallar. Där är det fint tycker jag. Och att vara ensam djupt in i Tived off-season är ju inte heller det fel :)
 
Norr om Torneträsk

Jag har ett positivt minne om sluttningarna norr om Torneträsk. Glest med folk, solsida och intressanta grottor. En tidig höstdag - ännu bättre (färre mygg om nattfrosten hinner nypa till).
 
Skåne..

Har varit en del i fjällen!MEN...Söderåsens-nationalpark är helt underbar,med dess sprickdalar o stora lövskogar(Skåne har rätt mycket)

/Nicklas 100%skåning
 
Omöjlig fråga

men några favoriter har jag.

T ex Töfsingdalens nationalpark, Saltoluokta och där kombinationen gourmetmat vildmark med mycket vilt och fin skidåkning, paddling och skridskoåkning i våra skärgårdar, toppturer med telisskidåkning t ex i Kebnekaise och vid Storulvån.

Även skogen hemmavid är inte att förakta.

Thure
 
Javisst är det en omöjlig fråga... Tycker det är fantastiskt på Öland på försommaren, Österlen vid samma årstid, fjällen året runt egentligen... osv osv
 
Där jag bor trivs jag bäst, nämligen i Särö. även om det är rätt litet är det hur fint som helst här och jag får lika härliga känslor i magen när man knallar ut på morronpromenaden runt hela (halv)ön.
 
Skärgården

Stockholms yttre skärgård.
Gillöga, Stora Nassa, Skarv, Fredlarna osv. Väldigt speciell blandning av skärgård och hav.

Även utanför Gräsö/Norr om Singö är det trevligt. Bottenhavet möter Upplandskusten.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.