• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

Sverigecykling

Hade tänkt att cykla från smygehuk till treriksröset i sommar ca 4v tid, avresa v24. Finns det någon som är intresserad ?
henrik.e@goteborg.utfors.se
0707-536138
 
V27..

... sorry, jag ska upp vecka 27 eller närmare bestämt den 1 juli för att sedan fortsätta in mot norge och ned.
Men lycka till i allafall..
Dan
 
jag tror du kontaktade mig innan då jag skrev ett inlägg om just sverigecykling. just nu känns idéen lite mer befängd än vad den gjorde då och måhända även något enformig, raka spåret genom sverige blir ju just också raka spåret och ger kanske inte direkt utrymme för några större variationer. men grejen i sig låter ju fortfarande tämligen exotisk.
 
hm...

Jag vet att vägarna i sverige är mindre kurviga, och att det kan kännas tråkigt. Men grejen är den att ni/jag ska cykla för att njuta och upptäcka vårt land, vilket man inte gör men bil, genom att stanna till på ställen där det finns aktiviteter. Och jag kan lova att det finns mycket att hitta på på resan upp genom landet.
Ex.
Södra sverige erbjuder en massa tätorter och städer att bemöta.
Mellansverige har sin vackra natur och inte för att jag har kollat upp så noggrant just i detta området så borde det finnas en hel del att göra där åxå.
Nordsverige har en underbar natur och kultur. Du kan forspaddla och testa på hur det är att leva som same. Längre upp runt gällevare och kiruna finns flertal gruvdrifter att besöka och kanske till och med SMHI.

Det är bara att gräva fram information och planera inn lite fritid och inte bara sitta på sadlen.

Ha en trevlig semester och håppas vi möts, för mig på uppvägen och för er på hemresan om ni inte tar den över Norge och där finns det ännumera att se och göra.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Hinka Sverigecykling Reskompis 1
Heidi Sverigecykling. Reskompis 2

Liknande trådar


Fjälledarens tips: Så packar du lätt och når längre

Ibland får man ut mer av naturupplevelser när man tar ut svängarna. Fjälledaren Oskar berättar hur han hittar en större frihetskänsla utomhus.