Svala långbyxor

Tips på svala långbyxor önskas. Har de zip är det ju bara ett plus.

Byxorna ska användas i Tyskland/Italien/Frankrike under de heta sommarmånaderna (37-40,5 grader som varmast i somras)

De behöver inte vara vattentäta/vindtäta. De ska vara svala.
 
Haglöfs Thor split

Har sedan två somrar bakåt använt mina Haglöfs Thor split. Mycket bra funktion, hyfsat vindtäta och andas bättre än allt annat. Går att ta av nederdelen och har även ett långt blixtlås på utsidan, vilket gör att du inte behöver ta av skorna om du vill slippa det. Men kängor kan vara lite tufft, för det är ganska tight passform. Enda klagomålet från min sida är nöttåligheten. Kollade igen på dem. Det är höftbältet som ruggat upp tyget lite. Men det synns knappt. Det är bra jag som är petig. Det finns starkare tyg, men då blir de inte lika lika bra på att släppa igenom fukten så allt är alltid en kompromiss. Men de har Haglöfs tunnaste tyg och jag gillar dem skarpt på sommaren. Förresten skulle jag gärna ha haft en till benficka... Valde grå färg. Inte så smutskänslig och passar till allt.

Älskar brallorna, de har fått mycket mer tid än bara sommartid. D v s använt dem inomhus under den kalla årstiden.

Lycka till med ditt val!
Christer
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Okvarn Svala vandringskängor? Kläder 18
tlundberg Tjocka svala sockor Kläder 13
HannaE Svala handskar? Kläder 8

Liknande trådar


Fjälledarens tips: Så packar du lätt och når längre

Det var 2019 som Oskar Normelli bestämde sig för att resa till Norge och bestiga Galdhøpiggen, Nordens högsta berg. Iförd skor som han lånat av sin ...