Strömsländan????

ojdå lite tydligare kanske

Skit oxå!, man skriver som en kråka, man behåller
halva informationen iskallen. Det skall vara: en
komination av dessa spön's egenskaper :)
Och med tanke på dina inlägg om strömsländan
tidigare så är du nog bättre att beskriva dessa
egenskaper då jag själv har ett SS och bara
provkastat med soft och inga som helst erfarenheter av lyx.
 
fjällsländan

Spöt heter fjällsländan och har 2/3 action, enligt försäljnings argumenten kastar man lika långt
som lyx med bra känsla. Det kommer tydligen i ifebruari. Priset Ca 2000 med storspolig rulle tycker jag låter ok.
 
Strömsländan....

Det blev ju lite debatt om tillverkning i Sverige eller inte...(Äppelpaj är ju gott) Jag vet att många produkter är tillverkade i utlandet och sedan säljs här i Sverige, jag ville bara få nys om det var någon som hade och ev. gillade Strömsländan...
Jag har nu inhandlat ett Strömsländan Lyx klass 4-5
och den känns kanon, det var bara en negativ sak med den och det är att det är så långt kvar tills jag kan lägga ut en fluga i Arjeplogsfjällen med de nya grejjorna, till spöt köpte jag en LOOP 1,5 ooh de känns kanon ihop....
För övrigt kan jag säga att 75-80% av alla kvalitets-
flugspön tillverkas i Korea även Loops spön...

Ha de gott...

Henka.
 
Strömsländan...

var det visst?

Roger, vad hände med Kaitum 1:an ehh?;)

Grattis Henry och lycka till med ditt flugfiskande.
Ett mycket bra val, som jag ser det.

/Björn


[Ändrat av Graip 2002-10-11 kl 19:14]
 
"1:an" gick ur tiden förra sommaren under en tur till ett av mina hemmavatten...orsaken var inte pga dålig kvalitet eller liknande utan det var enbart den "mänskliga faktorn" eller ska man kanske säga den"mänskliga klantigheten".............bildörren!
 
Roger...

hoppas att du numera förvarar dina spön i spötuber, om inte är det bara att köra till Elaffären och köpa PVC rör...

/Anders B
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
AA Strömsländan Lyx - Eller? Fiske 15
Graip Strömsländan Fiske 1

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.