Stort knivintresse - välj din favoritkniv

re

Jäkla fin Randall Paul. Har inte denna modell än men kommer att ha :)
Priset du gav är väl ca vad det kostar men har sett endel gå för ca 2-2500 kronor. Inte här i sverige dock. Grattis till en häftig kniv o ångrar du köpet någon gång så kan vi säkert komma överens om något :)
 
Jäkla fin Randall Paul. Har inte denna modell än men kommer att ha :)
Priset du gav är väl ca vad det kostar men har sett endel gå för ca 2-2500 kronor. Inte här i sverige dock. Grattis till en häftig kniv o ångrar du köpet någon gång så kan vi säkert komma överens om något :)
Tack Kimmo. Jo, priset ligger väl ungefär på den nivån där det skall ligga. Det är en ganska ovanlig modell trots allt. Stålet är AISI 440B och handtaget i Ivory Micarta.

~Paul~
 
re

Randalls rostfria är 440 b. Tror att det är det i alla rosfria randall kör med. Var lite skeptisk i början till det stålet men de vet hur man härdar det så att de känns riktigt bra. Håller skärpan bra och är behagliga att skärpa upp till ordentlig skärpa. Min favotit är dock o1 stålet som jag bara älskar. :)
 
Min EDC senaste månaden. Leatherman Charge AL. Bär sällan på vanliga fällknivar eftersom en Victorinox eller Leatherman är så mycket mer användbar.
 

Bilagor

  • Charge.jpg
    Charge.jpg
    62 KB · Visningar: 453

Liknande trådar


Fjälledarens tips: Så packar du lätt och når längre

Ibland får man ut mer av naturupplevelser när man tar ut svängarna. Fjälledaren Oskar berättar hur han hittar en större frihetskänsla utomhus.