Stort knivintresse - välj din favoritkniv

Alltså från början betydde clip point ett blad vars tänkta mittlinje på bladet satt högre än kniven spets. Nu för tiden räknas dock i stort sett alla knivar till clip point vars blad är från sista tredjedelen jämnt nedåtlutande antingen i en rak linje eller svagt konkav linje.

Om du googlar på clip point så får du rätt många träffar på den här typen av bladprofil.

~Paul~
 
Alltså från början betydde clip point ett blad vars tänkta mittlinje på bladet satt högre än kniven spets. Nu för tiden räknas dock i stort sett alla knivar till clip point vars blad är från sista tredjedelen jämnt nedåtlutande antingen i en rak linje eller svagt konkav linje.

Om du googlar på clip point så får du rätt många träffar på den här typen av bladprofil.

~Paul~

Jo det där är flytande tycker jag.

Det kan ju vara brusletto oxå. Som dom säger.

Seved
 
re

Nu är jag glad o förväntansfull som en liten skolpojke igen. Har en sån här inkommande gjord av Mike Draper. Tar mer bilder när jag får hem den. Kan tänka mig att Depaul vet vem knivmakaren är :)
mvh Kimmo
koasabramm3.jpg
 
re

Kniven är ett byte mot en av mina knivar. Vet inte så mycket om honom mer än att han hållt på ett bra tag med knivmakeri men fina verk är det han gör. Ska bli kul att se den live när den kommer hem. Trodde att Depaul kunde fylla på med lite info om hans knivar. :)
 

Liknande trådar


Fjälledarens tips: Så packar du lätt och når längre

Ibland får man ut mer av naturupplevelser när man tar ut svängarna. Fjälledaren Oskar berättar hur han hittar en större frihetskänsla utomhus.