Stort knivintresse - välj din favoritkniv

Cannonball

Gäst
Ja vad jag kommer ihåg så var det en rejäl pjäs :). 1252:an är det en sån survival modell kanske. Jag har lite funderingar på en sån oxå framöver.

Seved

Här är en bild på de, det kanske inte syns men den lilla 1252 har en bit sågtandning längst in på eggen. Den stora är modell 1217.
 

Bilagor

  • SANY0014.jpg
    SANY0014.jpg
    76.9 KB · Visningar: 368
Trevligt :). Den korta såg ju trevlig ut. Men jag är väl sådär förtjust i sågtandning. I så fall tycker jag att det ska vara på hela bladet.

Jag kollade in deras hemsida. Dom har mycket modeller där.

Seved
 

Cannonball

Gäst
Trevligt :). Den korta såg ju trevlig ut. Men jag är väl sådär förtjust i sågtandning. I så fall tycker jag att det ska vara på hela bladet.

Jag kollade in deras hemsida. Dom har mycket modeller där.

Seved

Tyvärr är sågtandningen helt värdelös utformad, rekomenderar nog den utan isället! Jag ångrar att jag inte köpte en utan...
 
Tyvärr är sågtandningen helt värdelös utformad, rekomenderar nog den utan isället! Jag ångrar att jag inte köpte en utan...

Ja jag förstår det. Sågtandningen sitter precis där man använder eggen för finlir. Jag skulle kunna tänka mej å ha en med bara serrated på hela bladet, som man använde bara till grovgrejer. Spyderco har väl sådana fällisar tror jag.
Seved
 
depaul vad hette dom där korta och breda kabar knivarna warhog eller nåt. Kunde inte hitta dom på hemsidan.

Seved
Du menar Warthog? http://www.onlyknives.com/ka-bar-warthog-knife-kb1247-black-w-nylon-sheath/

Personligen gillar jag samarbetet med Becker. Framför allt KA-BAR Becker Fixed Combat Utility Knife 7" är tämligen lockande om än onödig ;). Även KA-BAR Becker Fixed Combat Bowie Knife 9" och KA-BAR Becker Campanion 5.25" är läckra.

Bilderna visar i tur och ordning:
KA-BAR Becker Campanion 5.25"
KA-BAR Becker Fixed Combat Utility Knife 7"
KA-BAR Becker Fixed Combat Bowie Knife 9"

Alla innehåller samma stål som nuvarande Ka-Bars, dvs 1095 CroVan.

~Paul~
 

Bilagor

  • Ka-Bar Becker Companion.jpg
    Ka-Bar Becker Companion.jpg
    20.7 KB · Visningar: 343
  • Ka-Bar Becker Fixed Combat Utility Knife 7.jpg
    Ka-Bar Becker Fixed Combat Utility Knife 7.jpg
    29.5 KB · Visningar: 339
  • Ka-Bar Becker Fixed Combat Bowie Knife 9.jpg
    Ka-Bar Becker Fixed Combat Bowie Knife 9.jpg
    13.9 KB · Visningar: 368
Du menar Warthog? http://www.onlyknives.com/ka-bar-warthog-knife-kb1247-black-w-nylon-sheath/

Personligen gillar jag samarbetet med Becker. Framför allt KA-BAR Becker Fixed Combat Utility Knife 7" är tämligen lockande om än onödig ;). Även KA-BAR Becker Fixed Combat Bowie Knife 9" och KA-BAR Becker Campanion 5.25" är läckra.

Bilderna visar i tur och ordning:
KA-BAR Becker Campanion 5.25"
KA-BAR Becker Fixed Combat Utility Knife 7"
KA-BAR Becker Fixed Combat Bowie Knife 9"

Alla innehåller samma stål som nuvarande Ka-Bars, dvs 1095 CroVan.

~Paul~

Ja just den ja, så hette den. Jag hittade den inte på hemsidan.

Ja riktigt fina var dom. Jag gillar nog KA-BAR Becker Fixed Combat Bowie Knife 9" bäst. Dom har nog lite stora skaft för mina händer. Jag har inte så stora händer.

Seved
 
Ja just den ja, så hette den. Jag hittade den inte på hemsidan.

Ja riktigt fina var dom. Jag gillar nog KA-BAR Becker Fixed Combat Bowie Knife 9" bäst. Dom har nog lite stora skaft för mina händer. Jag har inte så stora händer.

Seved
Jag gillar den också, men anser nog att nummer 7 har lite finare linjer :). Mina ögon gillar symmetri ;).

~Paul~
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.