• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

stor ryggsäck för kort kvinna

bra rygga

hej!
jag är 159 cm lång och tycker att Fjällrävens råstu på 90 liter är utmärkt för mig. det är en ramsäck (skönt när man bär mycket tycker jag), men den går att ställa in så att även korta kvinnor kan ha den.
Fast jag är rätt axelbred och "krallig".
en annan säck utan ram som jag prövat är Norrönas "storesmeden", som också funkar bra för korta kvinns. fast den snodde nån på tåget mellan Örebor och Pitep för ett år sedan (suck!!!)

lycka till!

mvh, Helena
 
joask202; sa:
Berghaus Atlas och Vulcan finns i längder från 160 cm och uppåt, höftbälte och bärremmar är ganska smala och passar mindre personer.

Huvudsäcken är på 80L med höjbart topplock, sidfickor på 10L vardera som går att ta av. Säcken väger totalt 2.9 kg, rätt lite med tanke på volym och robusthet.

Atlas är lite mer användarvänlig än Vulcan, bättre öppning i botten osv i övrigt är det samma säck. Finns endast i grönt.

Lite av ett stickspår men Vulcan har väl INTE höjbart topplock (i alla fall inte för 10 år sedan när jag kånkade runt på en i 15 månader)?
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
cissiej Ryggsäck för kortvuxen Tjejforum 1
ulrikagunnarsson Ryggsäck för tjejer? Tjejforum 13
eh ryggsäck till flickvännen Tjejforum 5
Åsa T Söker bra kajakväst för kort tjej Tjejforum 8
lottaholm Kort sovsäck? Tjejforum 15

Liknande trådar


Fjälledarens tips: Så packar du lätt och når längre

Ibland får man ut mer av naturupplevelser när man tar ut svängarna. Fjälledaren Oskar berättar hur han hittar en större frihetskänsla utomhus.