Stöd ny ide med cykellyse

Eftersom VV bjuder på salt en lång tid tål det att funderas på tills modellen är säkert kiimattät. Men ideen är mycket god. En 4 faldig finansiell situtation gör ju att projektet ser genomförbart ut.
 
Olaglig lampa med gammal teknik!

Knappast en ny eller revolutionerande lampa! Av bilderna att döma uppfyller den inte reglerna om belysning som cykeln skall vara utrustad med vid färd i mörker. Framtill skall det finnas en strålkastare som ger ett fast vitt eller gult sken och med en ljusstyrka så att cykeln under mörker kan framföras på ett betryggande sätt och synas på 300 meters avstånd. Dessutom består batterierna av sällsynta jordartsmetaller som är både tyngre och sämre for miljön att tillverka än moderna cykeldynamos som dessutom har både obegränsad lystid & livslängd!

6110052617_77769e8903_b.jpg


vs. led-strålkastare & dynamo...

illumination_e3_blendfrei.jpg


;)
 
Jag förstår inte poängen.
Så länge folk har hyggliga reflexer på cyklarna, och gärna helt vanliga lampor också så har jag aldrig haft något problem med att upptäcka cyklister i mörkret.

Det enda skulle väl vara om de som inte använder konventionell utrustning skulle frestas att använda de här istället. Bättre än inget ISF.
 
Re David säger du att du syns bättre eller bra nog med "vanliga" grejer...
Som bilist har jag aldrig haft några problem att upptäcka cyklister som använder reflexer.

Som cyklist kan jag inte minnas några andra direkta problem att upptäcka andra cyklister heller - ja, undantaget de som föredrar att köra om oannonserat förstås.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Erkabubben Tips på hållbart stöd för touringcykel Långcykling 17

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.