StellanJ saknad i Egypten/Sudan

Re: Hej Stellan.

Hej

Jag aer fortfarande kvar i Khartoum och kommer antagligen att laemna staden i morgon paa foermiddagen. Kommer att bli kvar ca en vecka till i Sudan innan jag passera graensen i Etiopien.
Jag har skrivit ett nytt inlaegg paa hemsidan saa om ni aer intresserade om vad som har haent de sista dagarna saa aer det bara att laesa daer.

thureb; sa:
Skönt att du är OK. Vad hände med mobltelefonen?

Thure

Jag har haft kvar telefonen hela tiden. Efter Aswan i soedra Egypten hade jag inte naagon kontakt till naetet foer ca en veckas tid. Naer jag vael fick kontakt gick det inte att saenda SMS och jag tror att Sudans regering har blockerat moejligheten att ringa ut fraan landet om man aer i Northern District of Sudan. Fungera paa samma saett i vissa distrikt i Ryssland, Uzbekistan och Kina.
Att naagon skulle prata arabiska naer man ringer till min telefon aer konstigt tycker jag men det maaste ha naagot att goera att telefonen anvaendes sist i ett arabspraakigt land och att det aer naagot informationsmedelande. Det aer naagot som Telia borde veta...

ipg289h; sa:
Gott, att höra att du är välbehållen i Khartoum.

Tips, kolla upp var det saknas täckning för mobiltelefoni, så du kan förvarna dina anhöriga om att de inte kommer att höra av dig på flera veckor nästa gång du lämnar mobilnäten.

Per

Det aer inte alltid laett att kolla upp i foervaeg var man har taeckning och aeven i vilka delar av ett land daer man har blockerat mobil-naetet foer utlandssamtal.
Jag ska foersoeka informera baettre i framtiden saa att detta inte upprepas igen. Jag var foervaanad naer jag kom till Khartoum att jag var anmaeld saknad i Sverige.

Swedontour; sa:
Hej Stellan!
vad skönt höra att allt är ok med dig!Du kanske borde undersöka möjligheter att få satelittelefon så du kan höra av dig hem utan besvär.

Cyklar du helt ensam eller har du någon som följer stundtals?

Lycka till med resten av turen.:)

Jag har kollat upp moejligheten med satelittelefon men jag tycker att det aer foer dyrt. Oftast fungerar den vanliga telefonen ganska bra haer men hellt klart skulle man undvika viss missfoerstaand om man hade en telefon som fungera oeverallt...

Jag har cykla genom hela Egypten ensam och i Sudan har jag cyklat sjaelv ungefaer halva straecka och haft foelje med andra den andra halvan.

Tack foer all support som finns bland Utsidans medlemmar.

/Stellan

www.ghdata.nu/kaptillkap
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Paddy_boy långcykling till egypten med start i estland Långcykling 10

Liknande trådar


Fjälledarens tips: Så packar du lätt och når längre

Ibland får man ut mer av naturupplevelser när man tar ut svängarna. Fjälledaren Oskar berättar hur han hittar en större frihetskänsla utomhus.