Stalon tillverkas inte längre!

Hilleberg har slutat göra Stalon nu, på grund av för liten efterfrågan. Jag har ett som börjar bli gammalt, och jag kommer nog att behöva köpa nytt snart.
Är det någon som känner till något tält med samma konstruktion, alltså 2-mans tunneltält med två stora absider?
 
Re: Helsport Troll 3 Camp

Fjellfanten; sa:
Du får da også med stormatter. (Hvorfor har ingen av Hilleberg sine telt stormmatter?)

Antagligen för att det är så extremt sällan man har en verklig nytta av stormmattor. Men vill man ha stormmattor på sitt HB så kan dom nog sy på det, såg ett Saivo som var utrustat med det i deras outlet prislista. Inte för jag är någon gramjägare men personligen så tycker jag att stormmattor mest bara är onödig dövikt, lägger hellre dom gram på lite smaskigare/tyngre mat.

/Jesper
 
Re: Helsport Troll 3 Camp

Fjellfanten; sa:
(Hvorfor har ingen av Hilleberg sine telt stormmatter?)

Från deras hemsida:
Stormmattor, är det något vi behöver?
Nej i de allra flesta fall behövs inte stormmattor, inte på våra konstruktioner i alla fall!
För att tält skall fungera tillfredställande i vinterförhållanden, med snödrev och hårda vindar, måste yttertältet gå helt ned mot marken! Är konstruktionen sådan finns inget egentligt behov av stormmattor. Till förankring går i regel linslingor som fästs i lämpliga snöförankringar, väl så bra att använda som stormmattor.
Våra tält är därför ej utrustade med stormmattor, men om du önskar sådana kan de beställas monterade på ditt tält.

mvh Christian
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.