ställa in meter som avstång på spår

Hej!
I somras köpte jag en Garmin eTrex Legend HCx, framför allt att ha som hjälp när jag lägger bruksspår åt hunden. Dels vill jag hitta tillbaks när jag lagt spåret :) och dels vill jag veta hur långt spåret blev. Sedan är det ju bra att veta var spåret går när jag släpper på hunden samt var apporterna finns...
Det enda jag inte får till är avstånd i meter. I ett av spåret står det under Distance 0.48 och efter det ett litet n över ett litet m.
Har försökt läsa mig till detta med men jag verkar ha för få hjärnceller för att förstå.
Har inte lagt in några kartor...

En annan önskan jag har att kunna se ur spåret utvecklar sig under tiden jag går det, men den funktionen har jag inte heller hittat :(
 
nm betyder nautiska mil och det är väl inte det du vill ha. Eftersom du skriver att det står "Distance" utgår jag från att du har engelska i displayen. Bläddra fram till Main menu, gå in i Setup och välj Units. Stega ned till Distance/Speed och välj detta. Av det som då kommer upp väljer du Metric. För att se hur spåret utvecklas medan du går ska du ha kartsidan framme.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.