Sportklättring i Kullaberg?

Hej.

Hade tänkt att åka och hälsa på en kompis i närheten av Kullaberg och det vore kul att hinna med lite klättring. Har letat runt efter Kullaberg förare på nätet och det enda jag har hittat är denna länk, http://hem.passagen.se/maec4686/forare.html. Enligt den är den mesta trad klättrig i Kullaberg. Då jag inte riktigt kommit igång med tradden undrar jag om någon vet något om sportklättring i eller runt Kullaberg?
 
Det finns massa sportklättring på Kullen även om den är tämligen utspridd. Några förslag;

Åkersberget: Franska trick 7-, Titanic 7- (dock måste naturligt ankare byggas på båda leder)

Kullamannens dörr/korridor: Dr Strangelove 7, Finger licking good 6, Khmer rouge 7+ och lite annat.

Gubbamalen: Deja vú 7, Aero 7- (till hö), Skippers skräck 7C, Martins led (till vä) 7C+, Space man spiff 7, Spirillen 7C+.

Trollhättemal: Mambo feber 7+, nytur till hö 7, nytur till vä 7C, nytur på stora väggen till vä Yellow pants off 6+.

Vattenhjulet: Gris i maskineriet 7.

Guideboken brukar finnas att köpa i kiosken vid fyren.

Lycka till! Tina och Fredrik
[Ändrat av frapp 2005-07-30 kl 23:07]
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.