Spork!

Tja, så här i julklappstider kan det kanske vara nåt för frilufsaren som har allt? :) Passar kanske bättre på Buttericks.

Peter P.
 
Re: Vem äger namnet?

polkovodets; sa:
Jag undrar just vem som gör intrång på vems varumärke.

...om det ens finns nåt varumärke. Tveksamt.

Hur som helst är det en rätt frän pryl, även om jag själv föredrar ursprungsversionen (som den amerikanska) sked med gaffeltänder snarare än sked i en ände och gaffel i den andra. Sen är ju gaffel rätt onödigt, sked och påläggskniv skulle vara en bättre kombo för mig i alla fall.
 
...om det ens finns nåt varumärke. Tveksamt.

Hur som helst är det en rätt frän pryl, även om jag själv föredrar ursprungsversionen (som den amerikanska) sked med gaffeltänder snarare än sked i en ände och gaffel i den andra. Sen är ju gaffel rätt onödigt, sked och påläggskniv skulle vara en bättre kombo för mig i alla fall.

Vad tros om en "viffel", kan det vara nåt? Visp och grytgaffel i ett.
 
Ang varuintrång. Läser man på wikipedia så har sporken, eller skaffel som det heter i Sverige, funnits iaf sen sent 1800-tal. Tror det blir svårt att hävda varumärkesintrång med andra ord.
 
skaffel eller ged...

Ang varuintrång. Läser man på wikipedia så har sporken, eller skaffel som det heter i Sverige, funnits iaf sen sent 1800-tal. Tror det blir svårt att hävda varumärkesintrång med andra ord.

På fair enough för någrat år sedan hörde jag den i plast kallas för ged på svenska

/Patrik
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Avslutatmedlemskapx Risker med Spork? Kök och brännare 67

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.